חרף החלטת בג"ץ: התיירים הקוריאנים לא יקלטו בישוב הר גילה

בית המשפט העליון דחה את עתירת התושבים למנוע את כניסת התיירים לישוב, אך בקשתם לבסוף התקבלה. "מתקן המדרשה בהר גילה אינו מתאים לפינוי הדרום קוריאנים ועל כן הם לא יגיעו ליישוב הר גילה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 23/02/20 18:44 כח בשבט התשפ

חרף החלטת בג"ץ: התיירים הקוריאנים לא יקלטו בישוב הר גילה
ארכיון, צילום: אורי לנץ/ פלאש 90

חרף העובדה כי בית המשפט העליון דחה את עתירתם, ביישוב הר גילה מודיעים כי התיירים הקוריאנים לא ישהו בבידוד במקום. בהודעה שמנסרה מטעם מועצת גוש עציון נאמר: "מתקן המדרשה בהר גילה אינו מתאים לפינוי הדרום קוריאנים ועל כן הם לא יגיעו ליישוב הר גילה. התשתיות במקום אינן מתאימות לקליטתם".

בהודעה שנמסרה לתושבים נאמר: "בעקבות מאבקנו, וממידע שנתקבל מגורמי הביטחון - ככל הידוע לנו, ולמרות דחיית העתירה - הוחלט שלא להביא אל המדרשה, בהר גילה, את התיירים הקוריאנים. מידע זה אינו סופי - ונמשיך ונעדכן, ככל שנדע, בהמשך". מי שביקשה לברך על הדברים היא המועמדת לכנסת מטעם מפלגת ימינה שרה ב"ק שאמרה: "פניתי לפני מספר שעות לשר הביטחון, ראש המל"ל ושר הבריאות על מנת שיבחנו מחדש את ההחלטה ואני מודה לשר נפתלי בנט ולראש המל"ל שקיבלו את ההחלטה הנכונה".

נזכיר, כי מוקדם יותר היום החליטו שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הביטחון נפתלי בנט על קליטתם של 200 תיירים דרום קוריאנים החשודים כנשאים של נגיף הקורונה בישוב הר גילה. תושבי המקום לא אהבו את ההחלטה ועתרו על כך לבג"ץ. בית המשפט העליון אמנם דחה את עתירתם, אך לבסוף מודיעה כאמור מועצת גוש עציון על ביטול ההחלטה המקורית, וזאת עקב חוסר בתשתיות מתאימות לקליטת התיירים. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן