בהלת הקורונה: בג"ץ דחה את עתירת תושבי הר גילה

בית המשפט העליון דוחה על הסף את עתירת תושבי הישוב, שמחו על החלטת שר הביטחון לשכן במדרשה הסמוכה לביתם 200 תיירים קוריאנים החשודים כנושאי הנגיף. "ההחלטה לא מובנת לנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/02/20 13:38 כח בשבט התשפ

בהלת הקורונה: בג"ץ דחה את עתירת תושבי הר גילה
צילום: תושבי הר גילה

בג"ץ דוחה עת עתירת תושבי הר גילה, שביקשו למנוע כניסתם של 200 תיירים קוריאנים החשודים כנשאים של הנגיף המסוכן, כך מדיווח של כאן 11.  עתירת היישוב הגיעה מאחר ועלה חשש כי התיירים, שמתעתדים לשכון במדרשה הסמוכה לבתי התושבים באזור, עלולים להדביק במחלה את תושבי היישוב. נזכיר, כי בדיונים שנערכו הלילה והבוקר (ראשון) במשרדי הבריאות והביטחון, הוחלט עקרונית לקלוט בפעם הראשונה, כ-200 תיירים דרום-קוריאנים השוהים בישראל. על פי ההחלטה, הקבוצה תשהה במדרשה צבאית בהר גילה, מדרום לירושלים, וזאת כדי למנוע את הפצת נגיף הקורונה בישראל. 

בשיחה של חדשות כיפה עם אחראי הביטחון של הר גילה עולה כי התושבים חוששים מאוד מהמהלך: "מדובר במדרשה צבאית סגורה של האגודה למען החייל שנמצאת בתוך הישוב, במרכז אוכלוסייה. מרחק הבתים למדרשה עומד על עשרה מטרים. גם ההגעה והכניסה למדרשה אמורה להיות דרך הישוב, זה ממש לא מתקן מבודד. צמוד למדרשה יש עשרה בתים של חולי סרטן. ההחלטה לא מובנת לנו".

צילום: תושבי הר גילה

ההודעה על המהלך החריג נמסרה בשעות הבוקר המאוחרות כשראש המועצה ומנכ"ל המועצה לא ידעו ממנה. אחראי הביטחון הוסיך ואמר כי "התושבים מאוד בלחץ. רוצים להוציא את הילדים מהגנים, לרדת לשער הישוב ולעצור את ההחלטה הזו בכוח". 

;

בעקבות ההחלטה של משרד הבריאות, ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן כתב: "גילינו במקרה על כוונת צה"ל לייצר מתקן בידוד רפואי בלב ישוב אזרחי. הדבר לא יתכן בשום קנה מידה. גם אם קיים הצורך בטיפול מידי בנגיף , לא ייתכן שההחלטה תתקבל מאחורי גבם של גורמים אזרחיים. גם בסיס הקריה בתל אביב הינו מתקן צבאי, אז למה שלא יקימו בו את מרחבי הבידוד? אנו דורשים ממקבלי החלטות להקפיא  את ההחלטה הזו לאלתר ולייצר שיח עם רשות מקומית כמקובל. אנחנו לא חצר אחורית של אף אחד ולא נאפשר לפעול בתוך יישובנו כאילו אין כאן שלטון אזרחי". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן