ספינת הקורונה: 59 פיליפינים שחזרו לארצם אובחנו כנשאי הנגיף

59 אזרחי המדינה המזרחית ששהו בספינה העוגנת לחופי יפן אובחנו כסובלים מהנגיף המסוכן. מוקדם יותר הודיעה בחריין על נדבק ראשון במדינתה והצטרפה לכווית שהודיעה גם היא על נדבקים ראשונים אצלה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 24/02/20 09:56 כט בשבט התשפ

ספינת הקורונה: 59 פיליפינים שחזרו לארצם אובחנו כנשאי הנגיף
ארכיון, צילום: thyssenkrupp Marine Systems

משרד הבריאות בפיליפינים מדווח על 59 אזרחים שחזרו מספינת הקורונה ואובחנו כנדבקים בנגיף. בנוסף אומרים הרשויות במדינה כי הן פועלות להחזרת 400 פיליפינים נוספים השוהים עדיין ביפן. מרגע הגעתם צפויים השבים לשהות בבסיס צבאי מחוץ לבירה מנילה בתנאי בידוד. 

בתוך כך, נגיף הקורונה מממשיך להתפשט בצעדי ענק ברחבי העולם, והפעם - בבחריין. הרשויות במדיה הערבית מדווחות על מקרה הידבקות ראשון מהנגיף המסוכן, ובכך היא מצטרפת לכווית שם דווח על שלושה מקרי הידבקות, של אזרחי המדינה ששבו מאיראן. בתוך כך, ערוץ סקיי ניוז בערבית מדווח כי בעיראק הוחלט לסגור את מעבר הגבול "ספואן" עם כווית בעקבות ההודעה על נדבקים במחלה. 

הנתונים אודות הנגיף עושים את שלהם, וגורמים לפאניקה עולמית. נכון לשבוע החולף, עד כה מתו מהמחלה יותר מ- 1868 בני אדם, כאשר מעל 72,436 איש נדבקו בנגיף המסוכן. הפאניקה בשל הנגיף מחלחלת גם לישראל, כאשר שני אזרחים ישראלים ששהו על ספינת הקורונה אובחנו כנשאים של המחלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש ישיבה מיוחדת בהשתתפות השרים הבכירים, וזאת על מנת לבחון את המשך ההיערכות של ישראל להתמודדות עם הנגיף.

כחלק מהצעדים שבוצעו אמש, הוכרז על סגירת מרתון תל אביב לאצנים מחו"ל. עלי פי ההחלטה, כ- 3000 איש שעשו דרכם לישראל בכדי להשתתף בפסטיבל שעתיד להתרחש ביום שישי לא יוכלו להשתתף. זהו אחד מהצעדים הדרמטיים עליהן החליטה ישראל ודבר זה צפוי להעיב במעט על החגיגה. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן