פרשת הרב שטרן: השר נזף ביו"ר המועצה הדתית

השר לשירותי דת, יצחק וקנין, שמסרב להאריך את כהונתו של רב העיר ירושלים, נזף ביהושע ישי, ראש המועצה הדתית בעיר: "לא אתן יד לפגיעה בכבוד הרב אריה שטרן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/02/20 16:30 כב בשבט התשפ

פרשת הרב שטרן: השר נזף ביו"ר המועצה הדתית
השר לשירותי דת, יצחק וקנין, צילום: פלאש 90

השר לשירותי דת יצחק וקנין שוחח היום (ב) בטלפון עם יו"ר המועצה הדתית, יהושע ישי, ונזף בו על תקרית החלפת המפתח במשרדו של הרב הראשי לירושלים הרב אריה שטרן. וקנין אמר לישי: "לא אתן לפגיעה בכבוד הרב אריה שטרן. אין מקום לטעיות מול הרב".

השר וקנין טלפן לרב שטרן ואמר לו שהוא קיים שיחה עם יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי ונזף בו: "כל עוד הדיונים במשרד המשפטים מתקיימים בנושא התקנות שבהם אנחנו מחפשים פתרון, איש לא יפגע בך". בדבריו הדגיש השר שהוא היה זה שיזם את הפניה למשרד המשפטים על מנת לאפשר את המשך כהונתו של הרב בתפקיד.

נזכיר כי כפי שפורסם הבוקר, רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, הגיע הבוקר ללשכתו וגילה כי מפתחו אינו מתאים למנעול ונשאר בחוץ. לאחר בירורים התגלה כי המנעול הוחלף וזאת ללא ידיעת הרב, הרב המתין עד שעובד במשרד עם המפתח החדש פתח בפני הרב את הדלת. את המפתחות החליף אמש יו"ר המועצה הדתית יהושע ישי בטענה שהמפתח נשבר למנקה וסירב לתת לרב שטרן מפתח ללשכה בטענה שכהונתו כרב העיר פקעה.