נתניהו: "יש להיערך לגילוי הקורונה בארץ"

בפתח ישיבת הממשלה, הצהיר ראש הממשלה על הקמת צוות ריבונות הישראלי- אמריקני משותף ודיווח על התמודדות הממשלה עם נגיף הקורונה. במקביל, אף דיבר על המהלכים המדיניים האחרונים מול סודן

חדשות כיפה גלעד ארליך, חדשות כיפה 16/02/20 13:09 כא בשבט התשפ

נתניהו:  "יש להיערך לגילוי הקורונה בארץ"
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (א') בפתח ישיבת הממשלה, על הקמת הצוות הישראלי שיעבוד מול הצוות האמריקני בעבודת המיפוי שהחלה- וכבר בעיצומה, להחלת ריבונות ישראלית ביהודה, שומרון והבקעה. לדבריו: "הצוות הזה יעבוד בצמידות לגורמי ההתיישבות וכמובן הביטחון, כדי להשלים את המלאכה במהרה. האמריקנים מצידם יעבדו איתנו. נשלים את המלאכה במהירות האפשרית. אנחנו הופכים את חבלי המולדת ביו"ש לחלק ממדינת ישראל לעד"

בנוסף לכך, בהמשך לפגישתו לפני כשבועיים, עם יו"ר מועצת הריבונות של סודן, הודיע ראש הממשלה על כינוס צוות ישראלי שיגבש תכנית להרחבת תחומי שיתוף הפעולה בין המדינות, כשמטרתו להגיע בסוף לכינון נורמליזציה ויחסים מדיניים בין ישראל לסודן.

לדבריו, מדובר בקצה הקרחון של תהליך נורמליזציה עם מספר גדול מאוד של מדינות ערב ומדינות מוסלמיות, "מתחת לפני המים יש עוד תהליכים רבים שמשנים את פני המזרח התיכון וממקמים את ישראל גם כמעצמה אזורית וגם כמעצמה עולמית".

כמו כן, דיווח ראש הממשלה על היערכותה של הממשלה להתמודדות עם נגיף הקורונה. כאשר לדבריו,  בניגוד לציפיות, עד לרגע זה לא ידוע על הידבקות בארץ. אך כמובן יש להיערך לאפשרות שזה יקרה, עקב הדיווחים על גילוי הנגיף במצרים. 

ראש הממשלה הודה לשר הבריאות וצוותו על פעילותם להבאת הישראלים אשר שוהים על האונייה ביפן. "אלו שלא נדבקו - יבואו לארץ ויכנסו לבידוד. אלו שנדבקו, נשארים לפי החלטת ממשלת יפן שם, ואנחנו שלחנו להם רופא כדי שיעזור להם. אנחנו כולנו כמובן מתפללים לשלומם. אנחנו נמשיך לעשות מה שצריך ברמה המדינתית כדי לעכב כמיטב יכולתנו, ולמנוע התפשטות של המחלה בישראל. עד עכשיו כמו שאומרים – ברוך ה'."