ראשי הרשויות, בעצרת להחלת הריבונות, לכיפה: "נפעל שהריבונות תחול כבר היום"

העצרת להחלת הריבונות של מועצת יש"ע, הביאה אליה ראשי ראשויות רבים. כולם שיבחו את הנוער שהגיע והביעו תמיכה בראש הממשלה ודרשו ממנו להחיל את הריבונות. ח"כ יוגב עקץ את חבריו למפלגה שלא הגיעו

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 13/02/20 21:27 יח בשבט התשפ

ראשי הרשויות, בעצרת להחלת הריבונות, לכיפה: "נפעל שהריבונות תחול כבר היום"
מוטי יוגב בעצרת ריבונות עכשיו, צילום: כיפה

ראשי הרשויות ביהודה ושומרון הגיעו לעצרת החלת הריבונות עכשיו של מועצת יש"ע בירושלים. לפוליטיקאים לא נתנה הבמה לדבר אלא רק למארגני האירוע, ולמנהיגי יהודה ושומרון שהגיעו. הנציג היחידי שהגיע ממפלגת ימינה היה ח"כ מוטי יוגב שעקץ את חבריו למפלגה שלא הגיעו כי לא נתנו להם לדבר. "אנחנו באים בגלל העניין, לא אם תינתן לנו במה לדבר בה או לא. אנו באים בגלל הנוער האידאליסטי שמושך אותנו לדרוש להחיל את הריבונות על כל חבלי ארץ ישראל: יהודה ושומרון, גליל ונגב". 

יוגב הבהיר לאתר כיפה, כי הגעתו לעצרת איננה אומרת כי הוא מתנגד לתכנית המאה של טראמפ. "אינני מתנגד לתכנית טראמפ אני סומך ותומך בה. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ומדינה פלסטינית לעולם לא תהיה פה. כך היא גאולתנו קמעה קמעה, החלת הריבונות היא שלב ראשון, אחר כך עוד 8 מיליון יהודים מרחבי העולם יגיעו לכאן ואז כל הארץ תהיה שלנו".

גם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ שיתף את תחושותיו לכיפה: "מדהים לראות את הנוער הזה שבא מאתמול להיום. הבקשה היא פשוטה והיא באה ממקום אוהב, להחיל את הריבונות בארץ ישראל. זו בקשה טבעית וכיף לראות את הנוער, תענוג". לגבי החשש של נתניהו שהמחאה תבריח את הימין המתון אמר: "אני מזכיר שלפני שנה אף אחד לא דיבר על ריבונות. היום השאלות הן איך? ומתי? אנחנו כאן כדי שזה יקרה. אנחנו מלווים את נתניהו בכל התהליך והידברות איתו. נפעל שהריבונות תחול כבר היום".

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן מבהיר כי הסיכויים שהריבונות תחול לפני הבחירות אינם תלויות בהם, אלא רק ליצור לחצים ומחאות שיובילו למהלך. "אנו לא בודקים סיכויים אבל היום יש יותר סיכוי מאשר לפני חודש. אני חושב שנתניהו הוא ראש הממשלה היחידי שיכול להוביל את החלת הריבונות, אני מאמין בו ולא רוצה להתאכזב ממנו. אני מאמין בסיכוי שזה יקרה ולא בסיכון שזה יתמסמס".  

פוליטיקאי נוסף שהגיע הוא ברוך מרזל מאנשי עוצמה יהודית, ובניגוד לכולם דווקא הביע פסימיות. "אם לדאוג לגישה לנכים במערת המכפלה קשה לו, אז ריבונות אני בכלל פסימי. גם איזו ריבונות זו תהיה אם הוא יביא חצי מיליון ערבים לישראל זו בעיה. אנחנו מתנגדים כמובן לתכנית המאה, לא נוותר על מטר אחד מארץ ישראל. אנחנו נגד נתינת מדינה למחבלים או איזושהי אוטונומיה". 

   

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן