קלמן ליבסקינד הודיע: לא אשדר עד שיחזירו את אראל סג"ל

העיתונאי ומגיש התכנית 'קלמן וסג"ל' בתאגיד, הודיע כי כל עוד לא יחזירו את שותפו להגשה, אראל סג"ל, מהשעיה, גם הוא לא יגיש את התכנית. לדבריו, מדובר בהשעיה לא מוצדקת

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/20 11:55 כא בשבט התשפ

קלמן ליבסקינד הודיע: לא אשדר עד שיחזירו את אראל סג"ל
קלמן ליבסקינד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

העיתונאי והמגיש קלמן ליבסקינד הודיע היום (א') לתאגיד השידור 'כאן', כי כל עוד לא יחזירו מהשעיה את שותפו להגשת התכנית 'קלמן וסג"ל', המשודרת מדי ערב ב'כאן 11', גם הוא עצמו לא ישתתף בה: "כל עוד התכנית "קלמן וסג"ל", תהיה בלי סג"ל, היא תהיה גם בלי קלמן. אחזור לשדר בטלוויזיה, כשסג"ל יחזור". כתב ליבסקינד.

כזכור, סג"ל, יחד עם ינון מגל ושמעון ריקלין, מעלים סרטונים לרשתות החברתיות בו הם מנגנים ושרים 'ניגון לשבת', ובסרטון האחרון הצטרף אליהם ראש הממשלה נתניהו. בעקבות הסרטון הושעה סג"ל מתכניתו ב'כאן' בטענה כי מדובר בהשתתפות בקמפיין בחירות. מוקדם יותר היום התראיין סג"ל ב-103FM והתייחס לראשונה להשעייתו.

בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו הסביר ליבסקינד את החלטתו. לדבריו, הוא עצמו לא היה משתתף בסרטון כזה עם ראש הממשלה, סרטון שהביא להשעייתו של סג"ל, אך מדובר, לדבריו, ב"התנהגות מבישה", של התאגיד כלפי סג"ל: "בואו נדבר על הסרטון של אראל סג"ל, ינון מגל ושמעון ריקלין, שרים "שבחי ירושלים" עם ראש הממשלה", כתב ליבסקינד. "אומר זאת באופן הכי ברור: לא אהבתי אותו, אני עצמי לא הייתי משתתף בו, ואם היינו חיים במציאות נורמלית, עם תקשורת הוגנת ומאוזנת, ועם אמות מידה שחלות באופן שוויוני על כולם, לא הייתי נזעק גם לו האירוע הזה היה גורר אחריו בירור כזה או אחר.
אבל זה בדיוק העניין. המציאות אינה נורמלית. התקשורת אינה הוגנת ומאוזנת. ואמות המידה אינן חלות באופן שוויוני על כולם.

קלמן וסג"ל. בלי קלמן ובלי סג"ל

קלמן וסג"ל. בלי קלמן ובלי סג"לצילום: צילום מסך, כאן 11

לדברי ליבסקינד, "התאגיד, כמו כל כלי התקשורת, מלא בעיתונאים שעוסקים בתעמולה יומיומית. אם יש הבדל בין סג"ל לבין האחרים, ההבדל הזה משחק לטובתו. משום שסג"ל שם את זה על השולחן. "אני ביביסט", הוא אומר, "אני ליכודניק, אני מצביע ליכוד, אני משוכנע שנתניהו הוא מנהיג גדול, ואני אומר את זה מעל כל במה". למה סג"ל טוב מאחרים? כי הוא ישר, והוא לא משחק משחקים. ולכן אני מעדיף אותו על פני מי שיושב במהדורת החדשות של "כאן 11" ומטנף על נתניהו ועל כל מי שלא בא לו טוב פוליטית, ומוצג לצופים, באופן צח ונקי, כ"פרשננו".
אני מעדיף את סג"ל, ששם את הקלפים באופן גלוי, על מגישים שמשתמשים בזמן השידור שניתן להם, כדי לקדם את עמדותיהם הפוליטיות, במסווה של ממלכתיות, שאינה קיימת, ולא הייתה קיימת אצלם מעולם. הם ודומיהם עושים את זה מדי יום במסגרת השידור הציבורי, והנהלת התאגיד חיה איתם בשלום ובשלווה. אראל סג"ל עשה את מה שעשה בשעות הפנאי, והושעה".

בהמשך הלין ליבסקינד על היחס שקיבל סג"ל בתאגיד לאחר ההשעיה, כאשר החשבון הרשמי של 'כאן' העלה ציוץ בטוויטר בנושא: "להודיע לעובד שלך על השעייתו, ואז לדרוך עליו בלעג ברשתות החברתיות, זו התנהגות מבישה. והעובדה שגם אחרי הביקורת הציבורית, הציוץ הזה נמצא באוויר כבר שלושה ימים, ואיש בהנהלת התאגיד או במועצת המנהלים שלו לא עושה משהו כדי להסיר אותו, היא כתם על מצחו של התאגיד. אתם מדברים על תקנונים? קודם תהיו בני אדם". הוסיף.

את הפוסט סיים ליבסקינד איך שפתח אותו: "אחרי אירועי הימים האחרונים, ונוכח כל מה שכתבתי לעיל, אני מרגיש שאני לא יכול לשדר, כשאראל מושעה. מה זה אומר? שכל עוד התכנית "קלמן וסג"ל", תהיה בלי סג"ל, היא תהיה גם בלי קלמן. אחזור לשדר בטלוויזיה, כשסג"ל יחזור".