הסוף לקומבינות: כך יחולקו הכרטיסים לטקס המשואות

בעקבות דו"ח מבקר המדינה בנושא חלוקת כרטיסים למקורבים בטקס המשואות ביום העצמאות, ועדה שמינתה השרה רגב קבעה כללים מוסדרים לחלוקת הכרטיסים לאירוע, ביניהם: תעדוף משפחות שכולות וניצולי שואה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/20 22:17 טז בשבט התשפ

הסוף לקומבינות: כך יחולקו הכרטיסים לטקס המשואות
טקס המשואות בהר הרצל. ארכיון, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

סוף לקומבינות ולחלוקת הכרטיסים למקורבים בטקס המשואות ביום העצמאות. ועדה שמינתה השרה מירי רגב, שמטרתה הייתה לקבוע כללים מוסדרים לחלוקת הכרטיסים לטקס, המתקיים בהר הרצל בערב יום העצמאות, הגישה את המלצותיה, והכללים צפויים להיכנס לתוקף כבר לקראת הטקס הקרוב, ביום העצמאות ה-72. כך פורסם הערב (ד') בחדשות 12.

הוועדה הוקמה בעקבות דו"ח מבקר המדינה בשנה שעברה, שחשף ליקויים חמורים ופגמים בהתנהלות ההכנות לטקס, ביניהם באופן חלוקת הכרטיסים. לאחר פרסום הדו"ח הודיעה השרה רגב על הקמת הוועדה, שכאמור, הגישה את המלצותיה.

בין ההמלצות: כל סגל א' יאוגד תחת רשימה אחת - כלומר, לא תהיה כפילות, כפי שקורה היום, כששר יכול לקבל כרטיסים במקביל, גם מתוקף תפקידו כשר, וגם מהכנסת. עוד ממליצה הוועדה על "הקטנה משמעותית" של חלוקת הכרטיסים לכנסת, ולהפסיק לגמרי את חלוקת הכרטיסים למשרדי הממשלה, למעט מנכ"לי המשרדים שנכללים בסגל א'.

מתייצבת לצד לינור אברג

השרה מירי רגבצילום: יונתן סינדל/פלאש 90

כמו כן, ממליצה הוועדה לתת עדיפות לארגונים ועמותות על פני פקידי ממשלה ועובדי ציבור, כשהעדיפות הראשונה היא למשפחות שכולות, אלמנות ויתומים, נפגעי פעולות איבה, נכי צה"ל וזרועות צה"ל, וכן להקצות לראשונה כרטיסים גם לניצולי שואה.

עוד מהמלצות הוועדה: כל משתתף - שאינו מסגל א', יוכל לקבל כרטיס רק אחת לחמש שנים, כדי לשמור על קהל מגוון. כל אורח בטקס יקבל כרטיס אישי, שלא ניתן להעברה, והוא יחתום עליו באמצעות חברה חיצונית, שתקבל את האחריות לחלוקת הכרטיסים על פי הקריטריונים.

הוועדה למדה את דו"ח המבקר מהשנה שעברה, והסתמכה על המלצותיו, כמו גם על מסמכים מארכיון המדינה, מחקרים אקדמיים, קטעי עיתונות וסקירות שונות. בנוסף נפגשו חברי הוועדה עם נציגים מצה"ל, גופים ממלכתיים שונים ועמותות, כל זאת במטרה לגבש מתווה צודק וקריטריונים נכונים לחלוקת הכרטיסים.