שקד מסבירה: "הנגשת מערת המכפלה מתעכבת כי אין הסכמה עם הפלסטינים"

שרת המשפטים לשעבר נכחה היום בדיון המיוחד בוועדת חוץ וביטחון והתייחסה למעלית שעדיין לא הותקנה במקום, חרף הבטחות חוזרות ונשנות של משרד הביטחון. "אני בטוחה שכשנושא ההפקעה יגיע לשולחן שר הביטחון הוא יאשר אותה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/20 11:30 טו בשבט התשפ

שקד מסבירה: "הנגשת מערת המכפלה מתעכבת כי אין הסכמה עם הפלסטינים"
שקד בוועדה, צילום: ללא

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד מימינה, מתייחסת הבוקר (ב') בדיון ועדת חוץ ובטחון, לנושא הנגשת מערת המכפלה ואומרת כי "מכיוון שאנו לא מצליחים לקבל את הסכמת הפלשתינים, צריך להתקדם ואני בטוחה שכשנושא ההפקעה יגיע לשולחן שר הביטחון הוא יאשר אותה". 

"זה ברור שלאורך זמן ניסו לקדם את הנגשת מערכת המכפלה בהסכמה עם הפלתשינים, אך גם ברור שזה לא מתקדם בהסכמה עם הפלשתינים", הסבירה שקד, "כשבנט נכנס למשרד הביטחון , אמרתי לו: יש שני פרויקטים, אחד השוק הסיטונאי בחברון, אני כשרת משפטים עבדתי כדי לייצר חוות דעת כדי לאפשר שם בניה והדבר השני זה המעלית במערת המכפלה ואת שניהם צריך לשחרר. לגבי השוק הסיטונאי הוא קיבל את ההחלטה למרות האיומים וההפחדות וברוך השם המצב בסדר ואני מאוד מקווה שנראה את השכונה הזו בשוק הסיטונאי נבנית . אותו דבר כאן, מכיוון שאנו לא מצליחים לקבל את ההסכמה של הפלשתינים, צריך להתקדם ואני בטוחה שכשנושא ההפקעה יגיע לשולחן שר הביטחון הוא יאשר אותה". 

כזכור, סאגת הנגשת מערת המכפלה נמשכה היום בדיון מיוחד שהתקיים בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. ראש המנהל האזרחי אמר כי הפקעת השטח להנגשה אושרה, אך נציגי משרד הביטחון סירבו להתחייב על תאריך ספציפי. כזכור, בתחילת החורף התחייבה הוועדה לסיים את ההנגשה עד לחג הפסח הקרוב, אך נראה כי זה כבר לא יקרה.