שהחיינו: מערת המכפלה תונגש עד פסח

בשורות למוקירי אתר הקודש בחברון. בעקבות פניתו של ח"כ סער וקטי שטרית מהליכוד, ועדת החוץ ובטחון של הכנסת התחייבה לסיים את עבודות ההנגשה למערת המכפלה לכל המאוחר עד חג הפסח הקרוב

חדשות כיפה איתן אילן, חדשות כיפה 03/11/19 15:44 ה בחשון התשפ

שהחיינו: מערת המכפלה תונגש עד פסח
מערת המכפלה, צילום: פלאש, גרשון אלינסון

עד חג הפסח יהיה ניתן לעלות לרגל למערת המכפלה - גם שלא ברגל. עקב פניית ח"כ גדעון סער ובלחץ תנועת 'בצלמו', יצא היום (א') מכתב מטעם ועדת חוץ ובטחון  הזמנית בכנסת, המאשר את לוח הזמנים המואץ לסיום עבודות ההנגשה של מערת המכפלה. הועדה מתחייבת להמשיך ולעקוב אחרי ביצוע העבודות בכדי לוודא שאלה תסתיימנה במועדן.

בפנייתו ליו״ר הועדה ח״כ גבי אשכנזי  ציין ח״כ סער כי ״אין כל בעיה משפטית או תקציבית לביצוע מיידי של הנגשת מערת המכפלה לבעלי מוגבלויות. בחג סוכות האחרון ביקרו במקום קרוב לחמישים אלף איש ביניהם בעלי מוגבלויות וקשישים אשר סבלו סבל רב בשל העדר נגישות במקום. לא יתכן שמצב זה ימשך״.

לידי 'כיפה חדשות' הגיע נוסח המכתב:


להורדת הקובץ

מדובר בבשורה של ממש עבור ציבור הנכים שעבורם העלייה והגישה לתוך מבנה המערה, כרוך במאמץ וסבל ופוגע בזכות הנגישות. מנכים רבים נמנעה האפשרות לבקר באתר ורבים מהם נפגעו ונחבלו בניסיונות להעלותם למבנה הקבר לאורך השנים. 

במכתב שיצא מטעם ראש תחום בטחון בועדת החוץ והבטחון הזמנית של הכנסת, אסף דורון, נכתב כי "בהמשך לדיוני הוועדה שעסקו בנושא שבנדון, ולנוכח דרישת הוועדה מגורמי הביצוע להאיץ את התהליך באופן שיאפשר לסיימו לכל המאוחר עד פסח תש"פ, נעדכן כי הוועדה עודכנה פעם נוספת בפרטי ההתקדמות, על מגוון האתגרים הנוגעים בדבר, ומתקבל הרושם כי גורמי הביצוע צפויים לעמוד בלוחות הזמנים, כפי שהגדירה הוועדה". דורון חותם את דבריו בכך ש"לצורך הבטחת מימוש התוכנית כמתוכנן בכוונת הוועדה להמשיך לקיים מעקב בנושא עד סיום טיפולו". 

מארגון בצלמו שמוביל את המאבק נמסר: "אנחנו מברכים על תאריך יעד - פסח הקרוב. מקווים לראות כבר בקרוב ולפני שבת חיי שרה טקס הנחת אבן הפינה למעלית", והוסיפו: "לא ניתן שזה ישאר כהבטחה אלא רוצים לראות עבודה וטרקטורים בשטח". 

ח"כ מיכאל מלכיאלי משס בירך על התחייבות הוועדה להנגשה: "מדובר בהחלטה שמזמן הייתה צריכה לקרוא יחד עם זאת טוב מאוחר מעולם   אנחנו נעקוב כדי לראות שההנגשה אכן קוראת וככל שלא נראה התקדמות בשטח אכנס את השדולה לבעלי מוגבלויות בראשותי לדיון חירום וקבלת תשובות בעניין". 

ח" כ קטי שיטרית (ליכוד ) בירכה גם היא את החלטת הוועדה: "אני שמחה לראות כי גורמי הביצוע עומדים בלוחות הזמנים שנקבעו. אמשיך להיות במעקב עד שתונגש מערת המכפלה. ההודעה היא עוד צעד לעבר היעד - הנגשת מערת המכפלה. אנשים רבים מחכים ומייחלים ליום שבו יוכלו להתפלל במקום הקדוש הזה".