כצפוי: הסנאט הצביע נגד הדחתו של דונלד טראמפ

נשיא ארצות הברית עמד למשפט בסנאט עקב פרשת "אוקאינה-גייט", אך רוב רפובליקני של 52 סנאטורים מנע את הדחתו. 47 דמוקרטים הצביעו בעד ההדחה אך לא קיבלו את מבוקשם

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 06/02/20 07:41 יא בשבט התשפ

כצפוי: הסנאט הצביע נגד הדחתו של דונלד טראמפ
דונאלד טראמפ. ניצל מהדחה, צילום: shutterstock

כצפוי, הסנאט בארצות הברית הצביע נגד הדחתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. 52 רפובליקנים הצביעו בעד זיכוי הנשיא בשני סעיפים של ניצול סמכות בפרשת "אוקראינה-גייט", מול 47 דמוקרטים ורפובליקני אחד שהצביעו נגד. נזכיר שההצבעה הגיעה לסנאט לאחר שלפני מספר שבועות בית הנבחרים בוושינגטון הצביע בעד הדחת הנשיא, שם יש רוב דמוקרטי. 

כל אחד מן הסנאטורים קם במהלך ההצבעה והודיע האם לדעתו טראמפ אשם או זכאי. נזכיר כי נשיא ארצות הברית הואשם בשני סעיפים: ניצול סמכות ושיבוש החקירה שניהלו בתחילת הליך ההדחה בבית הנבחרים, שנמצא בשליטתם. הם טוענים כי הנשיא התנה סיוע צבאי בסך 400 מיליון דולר לאוקראינה, ודרש שקייב תפתח בחקירה שתסבך את ג'ו ביידן, סגן הנשיא לשעבר של אובמה שעשוי להתמודד מול טראמפ בבחירות לנשיאות בנובמבר.

52 חברי קונגרס כאמור, הצביעו נגד הדחת הנשיא בגין סעיף ניצול סמכות לרעה, לעומת 48 שתמכו בהדחה עקב סעיף זה. בסעיף נוסף, שיבוש הלכי קונגרס, 53 סנאטורים הצביעו נגד הדחה בעוד 47 אחרים הצביעו בעד. רומני שמתמודד מול טראמפ על ראשות המפלגה הרפובליקנית הצביע בעד הסעיף הראשון.