מנדלבליט לא מתנגד למינוי דן אלדד

הפעם היועץ המשפטי לממשלה נכנע לשר אוחנה, וקיבל את מינוי דן אלדד לתפקיד ממלא מקום פרקרליט המדינה. המינוי נעשה ללא התייעצות מוקדמת עם מנדלבליט שמחה על כך בתחילה אך כעת חוזר בו

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/20 19:07 י בשבט התשפ

מנדלבליט לא מתנגד למינוי דן אלדד
צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע הערב (רביעי) כי הוא מאשר את החלטת שר המשפטים, אמיר אוחנה, למנות את דן אלדד לממלא מקום פרקליט המדינה. "מסיר את התנגדותי למינוי דן אלדד למ"מ פרקליט המדינה" אמר מנדלבליט. מנדלבליט אמנם הסכים אך הביע הסתייגות: "שר המשפטים החליט, מטעמיו, למנות דווקא מועמד שהסברתי לו בפירוט כי אינו מתאים לתפקיד ".

בעוד שבפעם הקודמת, כשאוחנה רצה למנות את אורלי בן-ארי גינזברג, מנדלבליט התנגד לכך והגורמים המקצועיים סביבו נתנו לו תמיכה. אז בן-ארי הייתה לא מתאימה לתפקיד היות והיא לא שימשה בשום תפקיד בפרקליטות הארצית, ומדובר היה בקפיצה גדולה מאוד בקריירה. בסופו של דבר פרשה מהתפקיד וידו של מנדלבליט הייתה על העליונה.

כעת הדברים הם אחרת מנדלבליט הבין כי לא יצליח לנצח את שר המשפטים. אלדד משמש כמנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, כך שהניסיון הדרוש יש לו. לאחר היוודע דבר המינוי, הזהיר מנדלבליט את אוחנה כי ייתכן ותהיה מניעה משפטית למינויו של דן אלדד לתפקיד. אך היום הוא חוזר בו.