מנהיג סודן: נפגשתי עם נתניהו רק בגלל אינטרסים

אחרי שנפגש אמש עם נתניהו, עבד אל-פתאח אל-בורהאן מבהיר כי "עמדתנו ביחס לסוגיה הפלסטינית נותרה בעינה בהתאם לקונצנזוס הערבי". זאת, לאחר שאמש טענו בממשלת סודאן כי הם לא היו מעודכנים על פגישתם של שני המנהיגים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/20 22:30 ט בשבט התשפ

מנהיג סודן: נפגשתי עם נתניהו רק בגלל אינטרסים
נתניהו ורעייתו עם נשיא אוגנדה ורעייתו, צילום: חיים צח, לע"מ

יו"ר מועצת הריבונות של סודן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, הבהיר הערב (ג') כי "בעניין פגישת נתניהו: עשיתי זאת כדי לשמור על הביטחון של סודן וכדי להשיג את האינטרסים של עמי". עוד הוסיף: "פיתוח היחסים בין ישראל לסודן נמצא באחריות המוסדות הנוגעים בדבר ובהתאם לחוקה. אנו מבהירים את עמדת סודן בעניין הפלסטיני התומכת בהקמת מדינה עצמאית בהתאם להחלטות הליגה הערבית".

הפגישה שנראה כי התקיימה ברוח טובה נעשתה על פי טענת ממשלת סודן ללא ידיעתם ושהם לא היו מעודכנים על פגישתם של שני המנהיגים. נתניהו מאמין שסודן נעה בכיוון חדש וחיובי, והביע את השקפתו זו בפני מזכיר המדינה האמריקני. על פי נתניהו, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, מעוניין לסייע למדינתו לעבור תהליך של מודרניזציה ע"י הוצאתה מבידוד והצבתה על מפת העולם.

גם הכנס שנערך היום בפתח תקווה הזכיר נתניהו את הביקור בנאומו: "היום אפשר לספר שפגשתי באוגנדה את נשיא סודן, שהייתה מדינה עוינת לישראל ובבירתה הצביעה הליגה הערבית על שלושת הלאווים נגד ישראל. אנחנו עכשיו מנרמלים את היחסים איתם. בעזרת השם, נשיג שלום גם איתה, כמו גם עם יתר המדינות בעולם הערבים".