חשד להטרדה מינית חמורה בתחנת המשטרה: "הוא פגע לי בנפש"

בת שירות מתלוננת כי הוטרדה מינית בתחנת המשטרה בה שירתה. "הוא היה עולה מאחוריי במדרגות ופתאום נותן לי 'פליק' בישבן". סנגוריו של החשוד: "דברי המתלוננת מלמדים על עלילה רעה ושקרית"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 02/02/20 17:26 ז בשבט התשפ

חשד להטרדה מינית חמורה בתחנת המשטרה: "הוא פגע לי בנפש"
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בת שירות מתלוננת כי אחד החוקרים איתו שירתה בתחנת המשטרה הטריד אותה מינית, כך מדיווח של ynet: על פי תלונתה, החוקר ביצע בה מעשים מגונים אך  פנייתה למחלקה לחקירות שוטרים לא הועילה. "הוא פגע לי בנפש. זה קרה במקום שאמור להיות הכי בטוח עבורי". למרות פנייה שביצעה למח"ש, החוקרים לא טיפלו בדברים באופן רציני. האירוע שתיארה לא שוחזר בתחנה, ושוטר שהסכים, לדבריה, לשתף פעולה, לא זומן למתן עדות.

"אני קמה בכל בוקר ואני גופה מהלכת. הוא לקח ממני את הדבר שהוא הכי שלי", משתפת גלית (שם בדוי) בתחושותיה. "זה מצלק, זה גורם לי לא לסמוך על בני אדם, כל מגע מרתיע אותי, ובמח"ש לא היו שם כדי להקשיב לי. הם שם בשביל לסמן את ה'וי' על התלונה", מאשימה השוטרת. "מנסים להגן עליו בכל צורה אפשרית. מדברים איתי על העלאה בדרגה, ועל כמה חבל יהיה על הפנסיה שלו. לא עצרו אותו אפילו פעם אחת. לא למעצר בית ולא כלום. איך אומרים שהיה לי מניע? אני עושה שנה-שנתיים שירות וזהו, אין לי דרגות" מסבירה בזעם.

גלית מסבירה כי מערכת היחסים עם החוקר היו מעין כדור שלג. "זה היה רצף של אירועים. הוא היה עולה מאחוריי במדרגות - ופתאום נותן לי 'פליק' בישבן. הוא היה ממציא מספר תיק ושולח אותי למשרד שהוא ריק במשך רוב היום, ומנסה על הדרך לגעת לי בחזה".

עורכות הדין הילה גולן ודניאל אזולאי, המייצגות את הצעירה, מסרו כי "צר לנו על הייסורים שעוברת נפגעת העבירה במשך תקופה כה ממושכת עקב התנהלות שערורייתית מצד הרשות החוקרת והפרקליטות. לא ייתכן שבמשך תקופה כל כך ארוכה לא הושלמו פעולות חקירה משמעותיות. יסוד התלונה הוא אמת - ולא נשקוט עד שימוצה הדין עם הפוגע".

עורך הדין שי לוי, סנגורו של השוטר, השיב כי "מרשי הכחיש ושיתף פעולה באופן מלא עם המחלקה לחקירות שוטרים. הוא ענה על כל שאלה ושאלה, וביקש לעבור בדיקת פוליגרף מתוך כוונה להוציא את האמת אל האור. אנו ממתינים להחלטת פרקליטות מח"ש ומצפים לסגירתו של התיק. המתלוננת מסרה מספר גרסאות סותרות, מתפתלות ומפותלות שמלמדות כי דבריה הם עלילה רעה ושקרית. מרשי הוא שוטר מסור, ותיק ומצטיין".

המחלקה לחקירות שוטרים מסרה בתגובה: "מח"ש מנהלת חקירה יסודית ומעמיקה בתיק זה, לרבות השלמות חקירה אשר נדרשות לצורך קבלת החלטה מקצועית ומבוססת. הפרקליטה המטפלת בתיק זה נמצאת בקשר עם המתלוננת ועדכנה אותה על מצב התיק ועל המאמצים הרבים שנעשים במסגרת החקירה. עם זאת, מטבע הדברים, בשלב זה, כאשר עדיין נדרשות השלמות חקירה, לא נוכל לפרט על המצב הראייתי בתיק וכמובן שלא נתייחס לפעולות חקירה אשר בוצעו או שעתידות להתבצע. מח"ש תמשיך לחקור את התיק בנחישות ובמקצועיות ותפעל על מנת לקבל החלטה בהקדם האפשרי, תוך הכרה בקושי של מתלוננות בתיקי מין וברגישות המתבקשת בתיקים מעין אלה".