7,000 נוסעים תקועים על ספינה בשל החשש כי אחת הנוסעות נדבקה בקורונה

ספינת תענוגות איטלקית ועליה כ-7,000 נוסעים מוחזקת מול חופי המדינה בשל חשש שאחת מהנופשות נדבקה בווירוס הקטלני. אלפי הנוסעים מחכים כעת במתח לתוצאות הבדיקות שנלקחו ממנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/20 15:56 ד בשבט התשפ

7,000 נוסעים תקועים על ספינה בשל החשש כי אחת הנוסעות נדבקה בקורונה
צילום: shutterstock

התפשטות נגיף הקורונה: אישה מסין שהפליגה בקרוז של ספינת תענוגות איטלקית התלוננה בפני הצוות הרפואי כי חום גופה עלה והיא סובלת מבעיות נשימה. כך מסרה היום (ה') דוברת של חברת הספנות "קוסטה קרוסייר". בשל חשש כי הנוסעת נושאת את הווירוס הסיני הקטלני הוחלט לעצור את הספינה מול חופי איטליה ולא לאפשר לה לעגון בנמל. תוצאות הבדיקות צפויות להתקבל אחרי הצהריים ואז אולי יוכלו סוף סוף אלפי הנוסעים לרדת מהספינה.

הספינה מוחזקת מאתמול סמוך לחוף סוויטבצ'יה, לאחר שהנוסעת, בת 54, אובחנה עם תסמינים שדומים לאלו שמאפיינים את נגיף הקורונה המסוכן. האישה ובעלה, שבשלב זה לא פיתח תסמינים דומים, הועברו מיד לבידוד ונערכו להם בדיקות על מנת לקבוע אם נדבקו בנגיף.

גם בישראל נערכים למקרה והנגיף יגיע ארצה, משרד הבריאות הודיע כי יפעל לצמצום ההגעה מסין לישראל ככל האפשר, וזאת על מנת להגן מפני הנגיף. עוד נמסר ממשרד הבריאות כי "אין יכולת למנוע הרמטית את כניסת נגיף הקורונה החדש לישראל והגעתו לישראל היא ככל הנראה רק עניין של זמן" אך יינקטו כאמור פעולות למזער את הנזקים.