ראש החמ"ד הודיעה: הממ"ד ביפו לא ייסגר

שוש נגר, מנהלת מינהל החינוך הממ"ד במשרד החינוך, הודיעה כי החליטה לבחון מחדש את ההחלטה לסגור את בית הספר, בעקבות מאבק ההורים המתנהל בתקופה האחרונה. השבוע חשפנו: נגר הבטיחה להורים כי בית הספר לא ייסגר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/01/20 11:56 ג בשבט התשפ

ראש החמ"ד הודיעה: הממ"ד ביפו לא ייסגר
בית הספר 'יפה נוף' ביפו, צילום: ללא

נפתרה בעיית בית הספר ביפו? בתחילת השבוע פרסמנו בחדשות כיפה הקלטות עם הבטחתה של נגר להורים כי בית הספר לא ייסגר, וכן הקלטה ברוח דומה של אחראית החינוך בעיריית תל אביב.

היום (ד') הודיעה ראש מינהל ההחמ"ד במשרד החינוך, שוש נגר, לעיריית תל אביב, כי החליטה לבחון מחדש את המשך פעילותו של בית הספר "יפה נוף" בדרום תל אביב, ולאפשר את המשך פעילותו. על פי הודעת משרד החינוך, החלטתה התקבלה על רקע שורה רחבה של פניות שהגיעו מצד הורים, וסדרה נוספת של דיונים שהיא קיימה בנושא עם גורמים נוספים.

דבריה של שוש נגר, יו"ר החמ"ד, בפגישה עם ההורים:

בנימוקיה להחלטה המחודשת ציינה נגר כי בעת קבלת ההחלטה על סגירה, לא עמדו בפניה מספר שיקולים שיש בהם כדי להפוך את התמונה.

בין השיקולים שפרשה ראש החמ"ד נכללים:

1. מרחק הנסיעה בהסעה מיפו לבית הספר "שורשים" בשעות הבוקר הוא כ- 45 דקות ואף יותר.

2. סגירת בית הספר ביפו תוביל  את האוכלוסייה להירשם למסגרות שאינן תואמות את השקפת עולמם החינוכית, בעיקר ובהתייחס לאוכלוסיה הדורשת חיזוק. זו מצויה בסיכון גבוה מאד להיפגע. היא תאלץ למצוא עצמה במוסדות מעורבים.

צילום: מטה המאבק לשמירת יפה נוף

3. הקהילה הגיעה להתגורר בעיר דווקא מסיבות אידאולוגיות של רב תרבותיות. אידאולוגיה זו קיבלה ביטוי מובהק  במענה החינוכי הניתן בבית הספר "יפה נוף". סגירת בית הספר תביא להגירה שלילית מיפו, ותפגע בצביון העיר ובאופי האוכלוסייה המתגוררת בה.

4. שוררת תחושה של חוסר הוגנות ביחס לדרך בה התקבלה ההחלטה, וכן בדרך פרסומה להורים.

5. בית הספר" יפה נוף" נמצא במרחק הגדול ביותר מבין כל בתי הספר בדרום. דבר שגורם לו להיות מבודד ביותר. סגירתו תיצור מציאות בלתי רצויה בה מרחב גאוגרפי גדול יוותר ללא מענה.

6. החמ"ד גבש עמדה לאחר דיונים פנימים.לא התקיים המשך דיון המביא נקודות מבט נוספות עם הגורמים השותפים. אופן הסדר בו יצאה ההחלטה היה בעיתי. 

7. בעיר יפו ישנם, לפחות, 3 מוסדות של המוכש"ר עם מספר תלמידים קטן הרבה יותר מזה שיש ב"יפה נוף", ובכל זאת הם ממשיכים להתקיים.

8. החמ"ד מבקש לבחון מענה נדרש לילדי החנ"מ ביפו מבלי לפגוע בתלמידי יפה נוף

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן