למדו לשחק במגרש של הגדולים: כחול לבן הצליחו להביך את נתניהו

בשבוע האחרון כחול לבן הערימו על נתניהו בעזרת תכסיסים פוליטיים מוצלחים למדי והצליחו להביך אותו כמו שלא ראינו מעולם. האם הבאתה של נעמה יששכר וקידום הריבונות יצליחו לגבור על המבוכה הפוליטית?

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 28/01/20 15:50 ב בשבט התשפ

למדו לשחק במגרש של הגדולים: כחול לבן הצליחו להביך את נתניהו
גנץ ונתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא אשף פוליטי. הוא נמצא כבר 40 שנה בזירה הפוליטית הישראלית והבינלאומית, אבל אחרי למעלה מעשור של שלטון רצוף, במהלכו אף אחד לא הצליח הערים עליו, הוא לא חזה את התרגילים הפוליטיים שכחול לבן תכננו לו והביכו אותו פעם אחר פעם. 

השבוע הקשה של נתניהו התחיל בהחלטה של בני גנץ לנסוע לפגישה עם הנשיא טראמפ ולהיחשף לפרטי תכנית המאה יום לפני החשיפה הרשמית שלה בין נתניהו לנשיא האמריקאי. ההחלטה הפתיעה רבים מכיוון בכל סוף השבוע תדרכו יועציו של גנץ את הכתבים ערוצי התקשורת שהוא הולך לסרב לבקשת הנשיא. 

הנסיעה המקודמת של גנץ גרמה לכולנו להסתכל על יו"ר כחול לבן באור אחר לגמרי. מצד אחר הוא לא סירב לבקשת טראמפ, מצד שני הוא הצליח לחמוק מהמבוכה בנסיעה משותפת עם נתניהו כאשר לו אין תפקיד משמעותי בכוח. הוא הצליח להערים על נתניהו בטריק פוליטי גאוני. 

השבוע הרע של נתניהו לא נגמר כאן. היום (ג') הוא נאלץ למשוך את בקשת החסינות שלו, לאחר שביקש אותה רק לפני שבועות אחדים, אך לא תיאר לעצמו שהוא יצטרך לעמוד מול ועדת החסינות כל כך מהר. יועציו אמרו לו שוועדת הכנסת לא תקום מכיוון שהכנסת התפזרה, אבל החלטת יועמ"ש הכנסת הפריכה את הטענה ונתנה אור ירוק להקמת ועדת כנסת במידה ויש רוב של חברי כנסת הרוצים בה.

מאז שהיועמ"ש מנדלבליט הודיע כי יגיש את כתבי האישום נגד נתניהו, בכחול לבן לא נותרו אדישים. הם פעלו, לחצו וגרמו לכך שלנתניהו לא תהיה ברירה והוא יובך פעם אחר פעם. פעם אחת יובך מכך שהוא מבקש את החסינות, למרות שהצהיר שלא יעשה כך, ופעם שנייה שימשוך אותה מכיוון שהם יעמדו על כך שהוא יעמוד מול ועדת חסינות כבר בכנסת הזו. 

ראש הממשלה מנסה לטשטש את כישלונותיו בעזרת תכנית המאה והחלת הריבונות בבקעת הירדן וביישובי יו"ש ובהחזרתה של נעמה יששכר לארץ, אולם שנה לאחר שכחול לבן חוברה, אפשר כבר להגיד שהם לא טירונים פוליטיים, אלא יכולים ללמד את נתניהו דבר או שניים בטריקים פוליטיים.