לקראת פרסום 'תכנית המאה': דריכות במערכת הביטחון, אבו מאזן תוקף את טראמפ

במערכת הביטחון מחכים לפרסום פרטי תכנית השלום של הנשיא טראמפ, כדי לנסות ולהבין מה תהיה התגובה בצד הפלסטיני. יו"ר הרשות צוטט: "נתתי למנגנוני הביטחון הוראה לא להפריע לשום צורה של מחאה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/01/20 22:31 א בשבט התשפ

לקראת פרסום 'תכנית המאה': דריכות במערכת הביטחון, אבו מאזן תוקף את טראמפ
פלסטינים מפגינים נגד 'עסקת המאה', צילום: עלי אחמד, פלאש90

 

'עסקת המאה' של הנשיא טראמפ תביא להסלמה ולעימותים? רגע לפני פרסום התכנית, אותה יחשוף נשיא ארה"ב מחר (ג') בשעה 19:00 (שעון ישראל), במערכת הביטחון נערכים לקראת ההשלכות בצד הפלסטיני, ומתכוננים גם לאפשרות של הפגנות אלימות והתפרצויות זעם ברחבי יהודה ושומרון ורצועת עזה.

על פי דיווח הערב ב'כאן', כרגע אין סימנים של הסלמה ברחוב הפלסטיני, ובהתאם אין תגבור של כוחות צה"ל, מג"ב ומשטרה בשטח, אך לקראת פרסום התכנית התקיימו הערכות מצב, ויש גדודים שנמצאים בכוננות למקרה הצורך, אך טרם הוקפצו בפועל.

בתוך כך, אחר הצהריים פורסמו דברים קשים שאומר יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), על הנשיא טראמפ ועל התכנית, וכן ציטוטים לפיהם הורה למנגנוני הביטחון של הרשות שלא להפריע למחאות אלימות, אם יהיו כאלה, ואולי אף לעודד אותן. בהמשך הערב הכחישו בסביבתו של אבו מאזן את הדברים, וטענו כי מדובר בפייק ניוז.

אבו מאזן

אבו מאזןצילום: פלאש 90

בדבריו, שנאמרו לפני חברי הוועדה המרכזית של ארגון פתח, והביאה העיתונאית שמרית מאיר, אמר אבו מאזן בין היתר על הנשיא טראמפ כי הוא "כלב בן כלב, הוא לא יאיים עלי. זה איש זיפת, ערס שרוצה לכפות עלינו תכנית שאנחנו לא רוצים בה. ממשל של כלבים". הוא הוסיף כי "בזמן שנשאר לי בחיים האלה אני לא אהפוך לבוגד".

עוד אמר יו"ר הרשות כי סירב לדבר עם נשיא ארה"ב: "סירבתי לדבר עם טראמפ. אמרו לי, אתה תשלם מחיר על הצעד הטיפשי שלך. אני אומר לכם - אני אשא בתוצאות הסירוב, לא משנה מה יהיו. אומרים לי תגיע לפסגה עם נתניהו, זו חוצפה שאין כדוגמתה".

על הימים הקרובים, אחרי פרסום התכנית, אמר עבאס: "אנחנו הולכים לימים קשים מאוד. נתתי למנגנוני הביטחון הוראה לא להפריע לשום צורה של מחאה ולא להגיע לאזורי העימות. תורידו את השביבה (השבאב) לרחוב".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן