נתניהו לרשת הטלוויזיה הנוצרית: יהודים לעולם לא יהיו יותר חסרי הגנה

על רקע פורום השואה הבין לאומי, התראיין ראש הממשלה לרשת TBN הנוצרית והתייחס לאיום הגרעיני מאיראן, ללקחים מהשואה ולהחלטת בית הדין בהאג

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/20 09:50 כד בטבת התשפ

נתניהו לרשת הטלוויזיה הנוצרית: יהודים לעולם לא יהיו יותר חסרי הגנה
נתניהו בראיון, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לרשת TBN הנוצרית והתייחס למספר נושאים, ביניהם: החלטת בית הדין בהאג, השואה ואיום הגרעין האיראני הנשקף לישראל מאזור החיוג של טהארן. 

"שליש מהעם היהודי עלה בלהבות. לא היינו יכולים לעשות דבר", התייחס נתניהו לשואת העם היהודי, "כעת, לאחר השואה והקמת מדינת ישראל, הניסיונות להשמיד את העם היהודי לא פסקו. איראן מכריזה כל יום שהיא רוצה למחוק את ישראל מעל פני האדמה".

ראש הממשלה הוסיף והתייחס באופן ספציפי לסוגייה האיראנית: "עכשיו יש לנו את היכולות להגן על עצמנו. אני חושב שהלקח מאושוויץ הוא, ראשית, לבלום דברים רעים כשהם עדיין קטנים, ואיראן היא דבר רע מאוד, לא כל כך קטן, אמנם, אך עם נשק גרעיני זה יכול להיות הרבה יותר גרוע. אני חושב שהדבר הראשון הוא לבלום אותם. שנית, הם חייבים להבין שהיהודים לעולם לא יהיו יותר חסרי הגנה מול אלה הקמים להורגם"

בנוסף, קרא נתניהו למדינות העלם לנקוט באמצעים כנגד בית הדין בהאג, בהתייחסו לרצון להעמיד את ישראל לדין על פשעי מלחמה: "ממשל ארה"ב, תחת הנשיא טראמפ, התבטא בצורה חריפה נגד בית הדין הפלילי הבינלאומי נגד ההחלטה השערורייתית הזאת. אני מפציר בכל הצופים שלכם לעשות אותו הדבר, לדרוש פעולה קונקרטית, סנקציות, נגד בית הדין הבינלאומי, פקידיה, תובעיה, כולם."

לצפייה בראיון: