דיווח: הרב עובדיה יוסף מתנגד לתקיפה באיראן

לטענת הפובליציסט אמנון אברומוביץ', מנהיגה הרוחני של ש"ס הדגיש באוזני ראש הממשלה ושר הביטחון כי הוא מתנגד באופן נחרץ לתקיפה צבאית-ישראלית באיראן

חדשות כיפה אורי פולק 14/11/11 14:12 יז בחשון התשעב

דיווח: הרב עובדיה יוסף מתנגד לתקיפה באיראן
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, מתנגד באופן נחרץ לתקיפה צבאית ישראלית באיראן - כך עולה מטור דעה המתפרסם היום (ב') בעיתון "ידיעות אחרונות" על ידי הפובלציסט אמנון אברומוביץ'. לטענת אברמוביץ', עמדתו זו של הרב עובדיה הועברה בשיחות אישיות שקיים הרב עובדיה באחרונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם עם שר הביטחון אהוד ברק.

"נתניהו וברק נוהגים לפקוד את הרב עובדיה יוסף. העוזרים והפלאפונים בחוץ, הפיות מוצמדים לאפרכסת אוזנו, כפות הידיים מכסות על הפיות, או אז הם לוחשים באוזניו דברי אסטרטגיה וטקטיקה, הלכות מדיניות ופסוקי ביטחון. הם לוחשים, והרב שלו. הם מנסים לשכנע - והרב אומר, לא!", מתאר אברומוביץ'.

לטענת הכתב, "הרב עובדיה מתייחס אליהם כאל אפרוחים שלא נפקחו עיניהם. נערים בערים. כל עוד הרב עימנו וכל עוד הוא צלול, עמדתו מקובעת ודעתו מכרעת". אברומוביץ' מציין כי "בלי לפגוע בזכויותיו של הנשיא שמעון פרס, הן ה-88, הרב עובדיה בן ה-91 הוא בעת הזאת המבוגר האחראי".

בדרשתו השבועית שנמסרה במוצאי השבת האחרונה, התייחס הרב עובדיה לאיום הגרעין האיראני באומרו כי "הנה עכשיו האיראנים מאיימים להשמיד את ישראל. הם מאיימים אבל הקדוש ברוך יפר עצתם ויקלקל מחשבותם וישיב להם גמולם בראשם". הוא הוסיף וציטט "חרבם תבוא בליבם וקשתותם תישברנה".