סקר מנדטים: אחרי סגירת הרשימות, הימין עדיין מאחור

רשימת ימינה מקבלת 9 מנדטים, ואילו עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר לא עוברת את אחוז החסימה, הליכוד בפער של ארבעה מנדטים הפרש מכחול לבן, וגוש הימין קטן מגוש השמאל, אך עדיין ליברמן הוא לשון המאזניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/20 09:20 כ בטבת התשפ

סקר מנדטים: אחרי סגירת הרשימות, הימין עדיין מאחור
צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

סקר 103FMשפורסם במעריב מראה: כי לאחר סגירת הרשימות, והאיחודים שהביאו למפלגת ימינה ללא עוצמה יהודית, ומנגד החיבור של מפלגת עבודה-גשר-מרצ, נראה כי ידו של גוש השמאל על העליונה. אך בעוד ימינה עולה בכמות המנדטים לעומת מה שצברה בבחירות האחרונות, מי שכרגע מתרסקת היא דווקא מפלגת הליכוד שהפער שלה גדל בארבעה מנדטים לעומת כחול לבן.

על פי הסקר: כחול לבן שומרת על כוחה למרות החיבורים משמאל ומגיעה ל-34 מנדטים. הליכוד יורד ל-30 מנדטיםהרשימה המשותפת מתחזקת מעט, ייתכן בשל העובדה כי אין נציג מהמגזר הערבי ריאלי יותר במרצ, ועולה ל-14 מנדטים. העבודה-גשר-מרצ אינה שווה יותר מסך חלקיה אך היא המפלגה הרביעית בגודלה עם 10 מנדטים. ימינה עולה בשני מנדטים לעומת הבחירות הקודמות עם 9 מנדטים. ש"ס שבעקבות כל החיבורים משני הצדדים מתרחקת מהצמרת ויורדת ל-8 מנדטיםישראל ביתנו שנשארת לשון המאזניים כדי לבנות קואליציה, שומרת גם היא על כוחה עם 8 מנדטים. יהדות התורה הופכת למפלגה הקטנה ביותר שעוברת את אחוז החסימה, ונשארת עם 7 מנדטים. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה ושווה כ-2 מנדטים.

מצב הגושים: גוש השמאל עם 58 מנדטים,גוש הימין עם 54 מנדטים, ישראל ביתנו 8 מנדטים.

אם הדברים יישארו כפי שהם לא נראה כי גם הבחירות השלישיות בתוך שנה יביאו לידי הקמת קואליציה, מחסום הגושים נותר כפי שהוא וייתכן שבשל החיבורים בין מפלגות השמאל והימין, ממשלת אחדות לא תהיה על הפרק.  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן