יועמ"ש הכנסת הכריע: אדלשטיין לא יכול למנוע הקמת ועדה לדיון בחסינות נתניהו

לאחר שבית המשפט דחה את צו המניעה של הליכוד, עו"ד איל ינון פרסם את חוות דעתו וקבע כי יו"ר הכנסת לא יוכל למנוע את הקמת הועדה שתדון בחסינות ראש הממשלה. בני גנץ: "נתניהו ביקש- נתניהו יקבל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/20 16:10 טו בטבת התשפ

יועמ"ש הכנסת הכריע: אדלשטיין לא יכול למנוע הקמת ועדה לדיון בחסינות נתניהו
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, צילום: דוברות הכנסת

לאחר שבית המשפט העליון דחה את בקשת הליכוד למנוע את פרסום חוות הדעת על כינון ועדה שתדון בחסינות נתניהו, היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון העביר ליו״ר הכנסת יולי אדלשטיין את חוות דעתו בעניין וקבע כיאדלשטיין אינו יכול למנוע את כינוסה של הוועדה המסדרת לצורך קיום דיון בהקמת הוועדות הקבועות, לרבות ועדת הכנסת.

לעניין כינוס מליאת הכנסת, עמדת היועמ"ש ינון שהוועדה המסדרת תגבש הצעה בדבר הרכב הוועדות הקבועות, יוכלו הממשלה או 25 חברי כנסת לבקש את כינוס המליאה ויהיה על יו״ר הכנסת להיענות לדרישה זו.


להורדת הקובץ

יו"ר כחול לבן בני גנץ מיהר להנחות את את יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן, לכנס בהקדם האפשרי את הוועדה המסדרת ולהקים את ועדת הכנסת בכדי לדון בחסינות ראש הממשלה: "נתניהו ביקש- נתניהו יקבל".

כזכור, בית המשפט העליון הורה ליועץ המשפטי לכנסת, איל ינון להגיב לעתירה שהוגשה נגדו  נגד ניגוד העניינים בו הוא מצוי לכאורה, עד ליום רביעי הקרוב בשעה 14:00 בצהריים. בליכוד מיהרו להגיש לבית המשפט העליון צו ארעי מניעת פרסום חוות דעתו של ינון כל עוד הוא לא משיב לעתירה נגד ניגוד העניינים, אך בית המשפט דחה את הצו המניעה.