נתניהו הורה לח"כים שלא לטוס. הליכוד עתר לבג"צ נגד היועץ המשפטי לכנסת

הליכוד עתר לבג"צ נגד כשירותו של היועמ"ש ינון, בטענה כי האחרון נמצא בניגוד עניינים. במקביל הורה ראש הממשלה לחברי הליכוד שלא לטוס עד לאחר ההצבעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/20 10:25 טו בטבת התשפ

נתניהו הורה לח"כים שלא לטוס. הליכוד עתר לבג"צ נגד היועץ המשפטי לכנסת
נתניהו. עתר לבג"צ, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

ראש הממשלה בהנחיה ברור לברי בכנסת של הליכוד: אין לצאת מהארץ עד להצבעה במליאה על כינוס ועדת הכנסת. במקביל, לפני דקות אחדות עתרה מפלגת הליכוד לבג"צ נגד היועמ"ש איל ינון, שחוות דעתו איננה כשרה בכדי לאשר דיון בחסינות, זאת מכיוון שהוא נמצא בניגוד עניינים. בעתירה שהגישה המפלגה נטען כי לאור הנסיבות, המעמידות את ינון בניגוד עניינים חריף, יש לנהל דיון בהול בעניין כשירותו של ינון.

הוראתו של נתניהו לחברי הליכוד מגיעה למעשה כחלק מהתכוננותו להגשת חוות דעתו של היועץ המשפטי לכנסת איל ינון, שצפוי לאשר דיון בחסינות נתניהו. אם וכאשר הדברים יתממשו, יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין צפוי גם הוא לאשר הקמת ועדה, ולאחר מכן הדבר יעבור לועדת הכנסת, שם, נכון לכרגע, צפוי רוב בעד דיון בחסינות נתניהו, זאת לאחר שליברמן המהווה לשון המאזניים, כבר אמר כי יצביע בעד.

אם וכאשר ישראל ביתנו אכן תצביע בעד דיון בחסינות, ראש הממשלה צפוי לכהן תוך היותו יושב על ספסל הנאשמים, דבר שוודאי לא יוסיף לו זכויות בקרב הציבור, וגם צפוי להתבטא בכמות המנדטים אותה הליכוד יגרוף. לכן כאמור נתניהו פועל בשתי חזיתות: האחת בבג"צ, שם הוא מקווה לפסות את ינון, והשניה במידה ובג"צ יאשר את ינון, בהצבעה עצמה בכנסת. הוראת נתניהו לח"כים שלא לטוס מגיעה מתוך מטרה להפוך את הקערה על פיה ברגע האחרון, ולשם כך כל קול קריטי עבורו.

על רקע זאת, חלק מחברי הליכוד טענו כי ישנה בעיית לוח זמנים שמקשה על דיון בחסינות, זאת כיוון שהבחירות מתעתדות להיערך בעוד פחות מחודשיים. מי שביקש להפריך את החששות הוא יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן, שטען הבוקר כי אין בעיה לדון בחסינות נתניהו בצורה תקינה, חרף הלו"ז הצפוף. מנגד, ח"כ משה גפני טען כי בלי קשר ללוחות הזמנים, הדיון כולו יהיה פוליטי כאשר הוא צריך להיות מקצועי, ולכן לא נכון שתקום ועדה בעת כזו.