בליכוד הגישו צו מניעה לפרסום חוות הדעת של יועמ"ש הכנסת: השופט דחה את הצו

יועמ"ש הכנסת הונחה על ידי בג"ץ להגיב על התירה שהוגשה נגדו לא יאוחר מיום רביעי בשעה 14:00. בעתירה נטען לניגוד עניינים של ינון. במקביל - בליכוד הגישו לבית המשפט העליון צו ארעי מניעת פרסום חוות דעתו של ינון

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/20 15:11 טו בטבת התשפ

בליכוד הגישו צו מניעה לפרסום חוות הדעת של יועמ"ש הכנסת: השופט דחה את הצו
ינון. נדרש להגיב, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בית המשפט העליון הורה ליועץ המשפטי לכנסת, איל ינון להגיב לעתירה שהוגשה נגדו עד ליום רביעי הקרוב בשעה 14:00 בצהריים. ינון, שצפוי להגיש את חוות דעתו בעניין החסינות היום בשעה 16:00 יצטרך להגיב לטענות נוקבות של מפלגת הליכוד, העותרת, ולהוכיח כי איננו נמצא בניגוד עניינים בכל הקשור לנתניהו, כפי שכתוב בעתירה שהוגשה.

במקביל בליכוד פנו באופן בהול לבית המשפט העליון במטרה למנוע את פרסום חוות דעתו של ינון, עד לתגובתו לעתירה שהוגשה נגדו. בליכוד ציינו כי הם מצפים מהיועמ"ש לגלות איפוק מרבי לאור הנסיבות: ״חוסר האיפוק מגדיל את החשש לניגוד עניינים, ופוגע קשות באמון הציבור בכנסת ובהליכים המעין שיפוטיים המתקיימים בה״. אולם, ‏השופט יצחק עמית דוחה את הבקשה של הליכוד לצו ארעי כך שחוות הדעת של ינון תוכל להתפרסם בארבע.


להורדת הקובץ

יש לציין כי לא רק ינון צריך להגיב לעתירה שהוגשה. בית המשפט ביקש גם מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, היועמ"ש אביחי מנדלבליט וכן מראש הממשלה עצמו להגיב לעתירה שהוגשה. בכל אופן, על פי לוח הזמנים ואם לא תהיינה הפתעות, חוות דעתו של ינון תפורסם היום, לא יאוחר מהשעה 16:00, וכשעה לאחר מכן צפוי אדלשטיין לכנס בעצמו מסיבת עיתונאים ולעדכן אודות החלטתו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן