הסתיימה פגישת סמוטריץ' ופרץ: החלטה תתקבל בסוף השבוע

יו"ר האיחוד הלאומי הסביר לרב רפי כי הם עלולים לא לעבור את אחוז החסימה במידה ולא יחברו לבנט, אולם האחרון אינו מוכן לקבל את בן גביר לרשימה. סמוטריץ' טען כי 'אחריות ציבורית' מחייבת אותו לקחת החלטה נוקבת

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 10/01/20 00:04 יג בטבת התשפ

הסתיימה פגישת סמוטריץ' ופרץ: החלטה תתקבל בסוף השבוע
הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' | יישרו את ההדורים?, צילום: הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90

לאחר שלושה שבועות של נתק יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', נועדו לפגישה קצרה בלשכתו של הרב רפי בירושלים. בהודעה משותפת לשתי המפלגות נאמר כי הפגישה שהיתה באווירה טובה והשניים דנו באפשרויות השונות להיערכות הציונות הדתית לבחירות. 

פרץ וסמוטריץ' סיכמו שיש לחתור לאחדות רחבה ככל הניתן וסיכמו על המשך הדיאלוג הישיר בניהם בימים הקרובים. שר התחבורה הסביר לשר החינוך כי הוא חושש מהליכה ללא נפתלי בנט מפני החשש כי איחוד מפלגות הימין לא יעברו את אחוז החסימה. סמוטריץ' עדכן את פרץ כי בנט לא מסכים לחבור לבן גביר ולכן צריך לבחון את האפשרויות שעומדות על הפרק. 

יו"ר האיחוד הלאומי הבטיח לקבל החלטה בסוף השבוע הקרוב וטען בפני פרץ כי 'אחריות ציבורית' מחייבת אותו לקחת החלטה נוקבת. מדבריו ניתן להסיק כי הוא יעדיף לחבור לבנט ושקד ולצרף את פרץ בשלב מאוחר יותר ובמחיר זעום יותר. 

נזכיר כי במהלך השבוע האחרון נפגש בנט עם פרץ וסמוטריץ' בנפרד ודן איתם על אפשרות של ריצה משותפת, אולם בן גביר נותר קו אדום מבחינתו. מסקרים פנימיים שנערכו עבור גורמים בימין עולה כי ריצה של הימין החדש והאיחוד הלאומי מביאה תוצאה יפה של 9 מנדטים. מבחינתו של בנט זה ניצחון כפול. ריצה כזו מותירה את בן גביר בחוץ ומאפשרת לו נקודת פתיחה טובה יותר במשא ומתן הקואליציוני. מנגד בנט עדיין מתלבט האם ריצה בשני ראשים עדיפה על מפלגה אחת.