סקר פנימי מגלה: בנט וסמוטריץ' מביאים ביחד 9 מנדטים

סקר של מכון מדגם מראה כי ריצה משותפת של הימין החדש והאיחוד הלאומי, ללא הבית היהודי ועוצמה יהודית, מקפיץ את בנט ל- 9 מנדטים, אך מותיר את הרב פרץ מחוץ לכנסת

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 09/01/20 13:52 יב בטבת התשפ

סקר פנימי מגלה: בנט וסמוטריץ' מביאים ביחד 9 מנדטים
עולה להתקפה. סמוטריץ ובנט בימים יפים יותר, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מדגם של מכון המחקר 'מדגם' של מנו גבע ומינה צמח, בדק שני תסריטים אפשריים למפלגות הימין. בתסריט הראשון הימין החדש רצים בנפרד מאיחוד מפלגות הימין (בית יהודי, איחוד לאומי ועוצמה יהודית), במקרה כזה בנט מקבל 6 מנדטים ואיחוד הימין נמצאים על אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד. בתסריט השני הימין החדש רצים רק עם סמוטריץ' ומקופצים ל-9 מנדטים, והבית היהודי ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה (2.7). 

צילום: ללא

הסקר גם בדק את מידת הביטחון של המצביעים באופן הצבעתם. בתסריט השני הבית היהודי מקבלים 60%, אולם הם לא עוברים את אחוז החסימה. 30% מצביעי הימין החדש בתוספת סמוטריץ' בטוחים בהצבעתם, שזו קפיצה קלה במידת הביטחון של המצביעים שלהם במידה וירוצו באופן עצמאי (25.9). הקפיצה הקלה הזו משמעותית במיוחד לימין החדש, שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה הסבב הראשון ואין לה קהל מצביעים נאמן ובייס חזק. 

ממצאי הסקר מעלים כי ההסכם של הבית היהודי עם עוצמה יהודית קיבע את המצביעים של עוצמה לרשימה, אך הבריח את יתר הקולות לעבר סמוטריץ' באיחוד עם בנט. התסריט השני טוב לבנט משני סיבות הראשונה היא שהוא לא רץ עם בן גביר באותה הרשימה ולא מתויג כקיצוני. הסיבה השנייה היא שהוא מקבל יותר מנדטים ומגיע למשא ומתן הקואליציוני בנקודת פתיחה טובה יותר. נציין כי באף אחד מהתסריטים אין רוב של 61 לימין. 

צילום: ללא

הסקר נערך עבור האיחוד הלאומי ונשאלו בו 500 איש עם טעות הטעות דגימה 4.4% 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן