"הרב יוסף מגלה פעם אחר פעם את חוסר הבנתו בהלכות גיור"

הרב חיים אמסלם זועם על הדברים שאמר הרב הראשי לישראל בנושא הגיורים, ועל כך שטען נגדו כי הגיורים שעשה אינם כשרים. הרב סתיו: "בלתי נתפס שמי שעומד בראש מערכת בתי הדין מפקפק באמינות דיינים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 07/01/20 10:38 י בטבת התשפ

"הרב יוסף מגלה פעם אחר פעם את חוסר הבנתו בהלכות גיור"
הרב חיים אמסלם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נמשכת הסערה סביב דבריו של הרב יצחק יוסף שפורסמו הבוקר. כזכור, הרב הראשי לישראל טען, בדברים שפורסמו הבוקר ב-ynet, כי רבים מעולי חבר העמים אינם יהודים, וכי הם הובאו לכאן במטרה להוות משקל נגד פוליטי לציבור החרדי. בנוסף, טען הרב יוסף כי אין לסמוך באופן גורף על גיורי בתי הדין הרבניים

הראשון לציון התייחס במיוחד לרב חיים אמסלם (אמנם לא בשמו), לשעבר ח"כ מטעם ש"ס ועוד קודם לכן רב קהילה ובעל ספרים תורניים רבים, בהם עסק בנושאי גיור, וטען כי גיורים שקיים בעבר בקהילה בברזיל אינם כשרים, גיורים שערך בשיתוף עם הרב דוד סתיו: "יש איזה רב אחד פה בארץ, השם ירחם, הוא היה פעם ח"כ, הוא נסע לברזיל וגייר שמה 400 גיורים. כמו סרט נע הוא גייר. שלחתי מכתב מיד שכל הגיורים שעשה האדם הזה לא כשרים. הוא לקח איתו רב עיר אחד (הרב דוד סתיו, י.ק.), לקח אותו איתו, הלך שמה וגייר שמה ככה כמות כזו גדולה". לדבריו, "בעיקר הוא גייר ילדים, אבל הבעיה עם המשפחה. נניח שהאמא גויה והיא לא רוצה להתגייר - איך שאפשר לגייר את הילד?"  

בתגובה לדברים יצא הרב אמסלם בתגובה חריפה במיוחד, וטען כי הרב יוסף אינו מבין בגיורים: "זו טרגדיה שבראש פירמידת הרבנות בארץ יושב רב ראשי שאינו יודע את מקומו, כוחו בפיו להשמיץ ולפגוע בכל מי שעולה על דעתו, והכל בחסות הגלימה והתרבוש.
הוא חושב שיקנה את מקומו בכותל המזרח של הרבנים, בכך שהוא ישמיץ ויילחם נגד הגיור המקרב והמקל, אך בדבריו הוא מגלה פעם אחר פעם את חוסר הבנתו בהלכות גיור, ולא עוד - אלא מגלה שאת פסקי אביו, הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שהוא מתיימר לדעת ולפרסם, גם בהם אינו בקיא".

בתי הדין הרבני בתל אביב

בתי הדין הרבני בתל אביבצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הרב אמסלם הוסיף: "הגיע זמן לומר לו: היכבד ושב בביתך ושתוק! אל תדבר סרה בגרים ובגיורים, פן מן השמים יקפידו עליך ויבולע לך. כבר רב ראשי אחד הלך בסופו לכלא על פותחו פיו לדבר סרה בגיורים, ואחר כמעט היה כמוהו לולא זכות עמדה לו. בקרוב תסתיים הקדנציה של האיש האלים הזה, ונזכה לברך 'ברוך שפטרנו' ממנו ומגסות ורמות רוחו".

גם הרב דוד סתיו, רב העיר שהם ויו"ר ארגון רבני צהר, שגם אליו התייחס הרב יוסף בדבריו, הגיב לעניין הגיורים ואמר: "בלתי נתפס שמי שעומד בראש מערכת בתי הדין והרבנים מפיץ שקרים על רבני ערים ומפקפק באמינות דיינים של הרבנות הראשית, רק בשל עמדות אחרות משלו. הרבנים הראשיים אחראים לפתרון בעיית ההתבוללות בישראל שנגרמת, בין היתר, בשל מחדליהם בתחום הגיור. צהר תמשיך לסייע לעולים להוכיח את יהדותם במסגרת מיזם שורשים, בשיתוף בתי הדין הרבניים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן