הרב הראשי במתקפה על עולי חבר העמים: "שונאי דת, הם לא יהודים בכלל"

הרב יצחק יוסף אמר בכינוס רבנים כי העולים מחבר העמים הובאו לישראל כדי להוות משקל פוליטי לחרדים, וכי "את תוצאות ההסתה שלהם אנחנו רואים כיום". עוד הזהיר לא לקבל אוטומטית את מי שהתגיירו בבתי הדין לגיור

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/20 07:58 י בטבת התשפ

הרב הראשי במתקפה על עולי חבר העמים: "שונאי דת, הם לא יהודים בכלל"
הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, צילום: Yaakov Cohen/Flash90

הרב הראשי לישראל נגד העולים. בתיעוד שפורסם הבוקר (ג') ב-ynet נשמע הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, תוקף בחריפות את העולים מחבר העמים, וטוען כי חלקם גויים גמורים, שהובאו לארץ כדי להוות משקל לחרדים ומפיצים הסתה. עוד הזהיר הרב הראשי כי צריך להיזהר מלסמוך על בתי הדין הממלכתיים לגיור, והמליץ לרבנים היוצאים לשליחות כלל לא לעסוק בנושא.

"מאות-אלפים או עשרות-אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי", אמר הרב יוסף בכינוס רבנים בירושלים, בשבוע שעבר. "יש כאן הרבה-הרבה גויים, חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים. אחר כך מצביעים למפלגות שמסיתים נגד החרדים ונגד הדת". הוסיף.

לדברי הרב הראשי, חלק מהעולים הגיעו הנה כדי להוות משקל פוליטי לחרדים: "העלו אותם פה לארץ שיהיה משקל נגד החרדים, שאם יהיו בחירות לא יהיה הרבה לחרדים. בשביל זה העלו אותם פה לארץ, גויים גמורים, ממש גויים גמורים. לצערנו הרב, אנחנו רואים את פרי ההסתה שהם עושים". 

הרב הראשי נגד בתי הדין לגיור

בהמשך דבריו התייחס הרב הראשי לבתי הדין הממלכתיים לגיור, והזהיר כי אין לסמוך באופן אוטומטי על גיוריהם. הוא התייחס, בלי להזכיר את שמו, לדיין הרב דוד בס, וטען כי אינו ירא שמים, בשל העובדה שעבד עם השופט העליון לשעבר, אליקים רובינשטיין: "הגיורים שלו צריכים בדיקה. מי שגייר אצלו צריך לבדוק אותו, כי הדיינים צריכים להיות יראי שמים. אם אין להם יראת שמים, אנשים לא דתיים, אנשים שיש להם דעות אפיקורסים - איך הגיור שלהם יכול לתפוס?"

בתגובה לדברים אמר הרב דוד סתיו, רב העיר שהם ויו"ר ארגון רבני צהר, כי "בלתי נתפס שמי שעומד בראש מערכת בתי הדין והרבנים מפיץ שקרים על רבני ערים ומפקפק באמינות דיינים של הרבנות הראשית, רק בשל עמדות אחרות משלו.