ארדן פנה לוועדה למינוי בכירים: אשרו את המועמדים למפכ"לות

השר לביטחון פנים פנה לשופט בדימוס אליעזר גולדברג, יו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים, וביקש ממנו לאשר מראש את שלוש המועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה, כדי להימנע ממבוכה לאחר המינוי, כמו שהיה בפעם הקודמת

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/19 21:39 ב בטבת התשפ

ארדן פנה לוועדה למינוי בכירים: אשרו את המועמדים למפכ"לות
השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מינוי מפכ"ל המשטרה הקבוע מתקדם. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, פנה היום (ב') במכתב לשופט בדימוס אליעזר גולדברג, יו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים, בבקשה לדון ולאשר את מועמדויותיהם של שלוש הניצבים אותם ראיין לתפקיד המפכ"ל; ממלא המקום הנוכחי, מוטי כהן, סגנו, אלון אסור, ומפקד מחוז ירושלים, דורון ידיד, וכן של מועמדיו לתפקיד נציב השב"ס הקבוע.

בקשתו של ארדן מהשופט גולדברג מגיעה לאחר סאגת מינוי המפכ"ל לפני למעלה משנה, אז מינה לתפקיד את ניצב משה (צ'יקו) אדרי, אך מועמדותו נפסלה. ארדן מבקש שהוועדה תאשר את כל המועמדים עוד בטרם בחר באחד מהם, כדי שהליך המינוי יעבור חלק ככל שניתן.

"לאור המצב הפוליטי הייחודי, אשר הביא לכך שבראשות המשטרה והשב״ס מכהנים ממלאי מקום מזה כשנה, יש לקיים הליך שיבטיח בוודאות מלאה, שבסופו ימונו על ידי הממשלה מינויי קבע לתפקידים חשובים אלה". כתב ארדן לגולדברג.

עוד כתב, "בנסיבות מיוחדות אלה, כאשר קיים צורך של ממש בהשלמת הליכי המינוי לתפקידים האמורים, וכאשר אי השלמתם בתקופה הקרובה עלול לגרום להתמשכות נוספת של המצב לזמן לא ידוע, אני סבור שיש הכרח לעשות את כל שניתן על מנת להבטיח שההליך אכן יסתיים בסופו של דבר במינוי מועמדים שיאושרו בממשלה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן