מפכ"ל חדש ימונה? ארדן מבקש להאריך את הכהונה הזמנית

השר לביטחון פנים יבקש מהממשלה להאריך את כהונתם של מ"מ המפכ"ל, מוטי כהן, ומ"מ נציב השב"ס, אשר וקנין, בחודשיים נוספים. במקביל, צפוי להכריז בשבועות הקרובים על המינויים הקבועים לשני התפקידים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 26/12/19 17:15 כח בכסלו התשפ

מפכ"ל חדש ימונה? ארדן מבקש להאריך את הכהונה הזמנית
מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, צילום: פלאש 90

מתי יהיה מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל? השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, יבקש ביום ראשון הקרוב מהממשלה לאשר את הארכת כהונתו של ניצב מוטי כהן, מ"מ מפכ"ל המשטרה, ואת כהונתו של גונדר אשר וקנין, מ"מ נציב שירות בתי הסוהר, בחודשיים נוספים, עד לחודש פברואר.

כזכור, השניים מכהנים בתפקידיהם כממלאי מקום בלבד, משום שממשלת מעבר, המכהנת למעשה כבר שנה, מאז הוכרז על בחירות אפריל 2019, אינה יכולה להכריז על מינויי בכירים קבועים. כל עוד לא תקום בישראל ממשלה חדשה, שקיבלה את אמון הכנסת, יהיה צורך להאריך את כהונת השניים כל פעם מחדש.

עם זאת, כזכור, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מסר לשר ארדן חוות דעת משפטית, לפיה יוכל למנות מועמדים קבועים לשני התפקידים, בשל התמשכות כהונת ממשלת המעבר עקב הבחירות החוזרות ונשנות בשנה האחרונה. חוות הדעת נמסרה לארדן לאחר שפנה ליועץ המשפטי וביקש ממנו את אישורו. לאחר שימונו מפכ"ל ונציב חדשים, צפויים המינויים לעמוד, ככל הנראה, במבחן בג"צ.

ארדן ראיין בשבוע האחרון שלושה ניצבים לתפקיד המפכ"ל, ממלא המקום הנוכחי, מוטי כהן, סגנו, אלון אסור, ומפקד מחוז ירושלים, דורון ידיד.