נתניהו לא יתערב הפעם בחיבורים בימין

בעקבות הרצון של הבית היהודי להתחבר עם מפלגת נעם, ולאחר החיבור עם עוצמה יהודית, הימין החדש שרוצה להישאר לבד, והאיחוד הלאומי שנותר באוויר. נתניהו החליט שהפעם לא יתערב בחיבורי הימין

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/19 09:36 כז בכסלו התשפ

נתניהו לא יתערב הפעם בחיבורים בימין
ראש הממשלה נתניהו, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

בשבוע שעבר הפתיע יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, הרב רפי פרץ, כאשר חבר לעוצמה יהודית לפני החבירה לשותף הטבעי - בצלאל סמוטריץ'. ומאז שקל גם לחבור למפלגות נעם ויחד, זאת לאחר שהאיחוד הלאומי טרם החליט אם בכל זאת יחבור לבית היהודי. ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שהפעם, בניגוד לסבב הקודם, הוא לא מתערב כלל בחיבורים ביתר מפלגות הימין.

נתניהו לא ינסה ללחוץ עם הרב פרץ להתאחד יחד עם סמוטריץ', בטענה כי למד מן העבר, אז ספג ביקורת קשה על הלחץ לצרף את עוצמה יהודית למפלגת הימין המאוחד. שר התחבורה נותר כעת באוויר, לאחר שהרב פרץ החליט לחבור למפלגות אחרות לפני שחבר אליו, גם בימין החדש טענו כי אין הם מעוניינים בחיבור עם האיחוד הלאומי.

מוקדם יותר היום (ד') התראיין ח"כ מתן כהנא והבהיר, כי חיבור בין הימין החדש והאחיחוד הלאומי יהיה טעות. "לרוץ ברשימה מאוחדת משמעה ויתור על האפשרות להרכיב ממשלת ימין בכנסת הבאה" אמר חבר הכנסת. כעת נותר להמתין ולראות מה יבחר  סמוטריץ' לעשות, הם יחבור לאחת המפלגות או ירוץ לבד.