מתן כהנא: "זו תהיה טעות לחבר את בצלאל סמוטריץ' אל הימין החדש"

ח"כ מתן כהנא שולל את האופציה לאיחוד עם השר בצלאל סמוטריץ', לטענתו מפלגת הימין החדש היא המייצגת את הדתיות הממלכתית. לגבי האיחודים של נעם עוצמה יהודית יחד עם הבית היהודי, הוא רואה כמהלך פולטי נכון, על מנת למצות את כל קולות הימין

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/19 09:01 כז בכסלו התשפ

מתן כהנא: "זו תהיה טעות לחבר את בצלאל סמוטריץ' אל הימין החדש"
ח"כ מתן כהנא, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

ח"כ מתן כהנא ממפלגת הימין החדש התראיין הבוקר בגל"צ, ובו העלה את עמדותיו לגבי המפלגות האחרות שנמצאות בצד הימיני של המפה. כהנא הזכיר את דרישת המפלגה להחזיר את תיק הדתות לידי המפלגה ולדאוג למינוי רב ראשי ציוני , "אנו רוצים להעמיק ולהשפיע בסוגיות של דת ומדינה" מסר כהנא. 

"הציונות הדתית הממלכתית מסוגלת לייצר פתרונות לסוגיות שמפלגות ומשסעות את ישראל כבר 70 שנה.
הימין החדש במשרד הדתות תפעל למינוי רב ראשי ציוני, רפורמה במערך הכשרות, רפורמה במערך הגיור, מינוי דיינים ועוד. הגיע הזמן שהציונות הדתית והימין הערכי ישפיעו גם בנושאים אלו".

על האפשרות של חבירה לסמוטריץ' אמר: "זו תהיה טעות לחבר את בצלאל סמוטריץ אל הימין החדש. הימין יפסיד מכך. לרוץ ברשימה מאוחדת משמעה ויתור על האפשרות להרכיב ממשלת ימין בכנסת הבאה.
על הימין לרוץ בשני ראשים וכך למקסם את כוחו".

בנוגע לצירוף של מפלגת עוצמה יהודית, לבית היהודי, והרצון לאחד גם את מפלגת נעם אמר: "אנו מתכוונים ללכת בשני ראשים בימין, הגישה של מיצוי קולות הימין היא נכונה פוליטית. בית המשפט העליון קבע כי עוצמה יהודית ונעם יכולים לרוץ לכנסת, מה לנו כי נלין על פסיקותיו של בית המשפט העליון".