עוצמה יהודית, יחד ונעם: המהלכים הבאים של הרב רפי

לאחר החבירה לעוצמה, יו"ר הבית היהודי מתכנן את מהלכיו הבאים שחלקם יהיו חיבור למפלגות החרד"ליות ביותר. סמוטריץ' יחזור לשולחן המו"מ ימים ספורים לפני סגירת הרשימות, כאשר הסקרים ימשיכו להיות לא מחמיאים והבית היהודי ייתנו לו עד חצי המלכות כדי שיחבור אליהם

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 24/12/19 16:57 כו בכסלו התשפ

עוצמה יהודית, יחד ונעם: המהלכים הבאים של הרב רפי
הרב רפי פרץ, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

לפני חמישה ימים הרב רפי פרץ הפתיע את כולם כאשר חבר לעוצמה יהודית לפי החבירה לשותף הטבעי - בצלאל סמוטריץ'. מאז ישנה דממת אלחוט מצידו של שר התחבורה והרב רפי צריך להתחיל לחשב מסלול מחדש. לשכת הרב רפי מנסה לגבש מהלכים חדשים ולמצוא שותפויות חדשות כדי להגדיל את מאגר המנדטים. 

על פי הדיווחים בישראל היום בצמרת ההנהגה של הבית היהודי פנו לאלי ישי בניסיון להקים מחדש את מפלגת יחד, שחברה לעוצמה בבחירות לכנסת ב-2015, אולם לא עברה את אחוז החסימה. לפי שעה לא נרשמה התקדמות בנושא. 

לשכת הרב רפי לא עוצרת בזה. על פי הדיווח בוואלה, בכיר הרב רפי פרץ, פנה ביום שישי האחרון באמצעות גורם נוסף למפלגת נעם, וביקש לקיים פגישה כדי לבחון ריצה משותפת בבחירות. בנעם סירבו משום שלדבריהם הם "לא שותפים במשחק הורדת ידיים עם סמוטריץ'". בסביבת פרץ טענו בתגובה: "הם פנו ואנחנו סירבנו".

מתחת לאחוז החסימה| השרים פרץ וסמוטריץ

מתחת לאחוז החסימה| השרים פרץ וסמוטריץ'צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

נראה כי הרב פרץ מנסה להשלים את הקולות שהלכו לו עם סמוטריץ' דרך נעם ויחד, אבל יש הרבה קולות, גם כאלו שמצביעים לסמוטריץ', שלא יצביעו לנעם ויחד. למעשה שלוש המפלגות, נעם, יחד ועוצמה יהודית, דומות מאוד בעמדות שלהן, אולם הבית היהודי היא אחות חורגת. 

בכירים באיחוד הלאומי אומרים כי סמוטריץ' יעדיף לשבת בבית מאשר לחבור לרשימה שכזו, והוא בודק אפשרויות מול הימין החדש. כרגע שקד רוצה, אולםבנט עומד בסרובו מכיוון שזה ממתג אותו במפלגה מגזרית, ממנה הוא מנסה לברוח במשך השנה האחרונה. 

כרגע, בכירי הבית היהודי עדיין מחכים "שסמוטריץ' ירד מהעץ", אולם הוא לא מתכוון לעשות זאת כל כך מהר. על פי הערכות שר התחבורה יחזור לשולחן המשא ומתן רק בימים האחרונים שלפני הגשת הרשימות, כאשר הסקרים ימשיכו להיות מאוד לא מחמיאים והבית היהודי ישוועו להצלה ויתנו לו את הבכורה.