אוחנה לועג למנדלבליט: "שמח שמתחם הסבירות התרחב"

שר המשפטים הגיב להצעת היועץ המשפטי לממשלה למועמדות הנוספות שהציע לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה: "אראיין בשמחה את שתי המועמדות הנוספות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/12/19 09:22 כה בכסלו התשפ

אוחנה לועג למנדלבליט: "שמח שמתחם הסבירות התרחב"
אמיר אוחנה ואביחי מנדלבליט, צילום: פלאש 90

המאבק בין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לשר המשפטים אמיר אוחנה, לא עוצר ואף מחריף. אחרי שהיועץ הביע התנגדות למינויה של אורלי בן-ארי לתפקיד פרקליטת המדינה, מינוי שכזכור נעצר על ידי בג"ץ, הגיש אמש מנדלבליט הצעה לשתי מועמדות נוספות לתפקיד, אחרי שכבר הציע מספר שמות קודם לכן.

מנדלבליט הציע לאוחנה לראיין את ליאת בן ארי, שעמדה בראש חקירות נתניהו, ואת נורית ליטמן, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים מיוחדים. הבוקר (ב') הגיב אוחנה להצעתו של מנדלבליט, במכתב הנוטף סרקזם, שלא לומר לעג. אוחנה כתב למנדלבליט, בתגובה לשני השמות שהציע לו, כי "שמחתי לראות כי מתחם הסבירות התרחב עוד מעט בעיניך". זאת כהתייחסות צינית לחוות הדעת של מנדלבליט על מינויה של בן ארי, שלדבריו "חרג ממתחם הסבירות".

אוחנה המשיך: "כפי שאמרתי לך מתחילת הדרך אשמח לפגוש בכל מועמד שתעלה בפני. על כן אראיין בשמחה את שתי המועמדות הנוספות, גם אם אביע תמיהה על כי ביניהן מי שזה עתה זכתה במכרז שעמלתם כה קשה לשכנע את נציב שירות המדינה מדוע הוא נחוץ עד מאוד - המשנה לפרקליט המדינה לעניינים כלכליים" (תפקיד בו זכתה לאחרונה בן ארי, י.ק.)

עו"ד ליאת בן ארי

עו"ד ליאת בן אריצילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שר המשפטים כתב בלעג: "כיצד יתנהלו העניינים הכלכליים בפרקליטות המדינה ביעילות כאשר המשרה החשובה ונחוצה תיוותר לא מאוישת? בכל אופן אשמע גם אותה בלב פתוח ונפש חפצה", ביטוי בו השתמש היועץ המשפטי לממשלה לפני פגישתו עם פרקליטי נתניהו, ערב השימוע שנערך לראש הממשלה.

בהמשך מכתבו כתב אוחנה למנדלבליט: "להשקפתי, גם אם היא מחמירה הרבה מעבר להוראות ס' 23א לחוק המינויים המחייב שהמינוי יוטל על "עובד המדינה", מינוי של כל בעל תפקיד בכיר בפרקליטות - ולא רק שם - מצוי במתחם הסבירות, ועל כן אזמין לראיונות מועמדים נוספים העונים לתבחין זה".

"תקוותי היא כי שנינו רואים לנגד עינינו את חיזוק אמון הציבור בפרקליטות כיעד חשוב מאוד בעת הדו, ועל כן ננהל את ההליך ברצינות המתחייבת", סיים שר המשפטים את מכתבו ליועץ המשפטי לממשלה.