בכירת הפרקליטות תיעדר מהמשך שימועו של נתניהו

הליך השימוע נמשך היום (א') למעלה משלוש שעות וחצי. המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד ליאת בן ארי המלווה את התיקים מתחילתם, לא נכחה היום ואף תיעדר מהמשך השימוע בשל נסיעה לחו"ל. במשרד המשפטים טוענים כי היעדרותה לא תפגע בשימוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/19 08:42 ז בתשרי התשפ

בכירת הפרקליטות תיעדר מהמשך שימועו של נתניהו
עורך דינו של נתניהו, עמית חדד מגיע לשימוע, שבוע שעבר., צילום: כפיר סיון

הליך שימועו של רה"מ בנימין נתניהו במשרד המשפטים, מתארך עד לשעה זו לכמעט ארבע שעות. לפי המתוכנן, פרקליטי רה"מ מקיימים השלמות טיעונים בתיק 4000 משבוע שעבר, וייתכן וכבר החלו בטענות ההגנה בתיק 1000, לפיו נתניהו, כראש ממשלה, קיבל מתנות וטובות הנאה מחבריו שלא כדין, בשווי מאות אלפי שקלים, ובחשד לניגוד עניינים. המשנה לפרקליט המדינה, ליאת בן ארי, שליוותה את התיקים מתחילתם נעדרה היום מהשימוע ותיעדר גם בימיו האחרונים, עקב נסיעתה לחו"ל אך בפרקליטות טוענים כי הדבר לא ישפיע על ההליך. 

לפי עורכי דינו של נתניהו, לא הייתה קיימת כל מניעה מצדו לקבל מתנות מארנון מילצ'ן שכן הם חברים קרובים. בנוסף נתניהו לא עקב ולא היה מודע לכמות המתנות והפריטים שקיבל ממנו ומאיש העסקים ג'יימס פאקר. עורך דינו של נתניהו העוסק בתיק 1000, עמית חדד, אמר הבוקר: "כשנסיים את הטיעונים אני חושב שלא יהיה מנוס מסגירת התיקים. אנחנו מאמינים שכך יהיה - ואנחנו מצפים שכך יהיה".

 

לפי כתב החשדות בתמורה למתנותיו של מילצ'ן, נתניהו פעל עבורו למען מול גורמי ממשל אמריקנים על מנת שיעניקו לו ויזה. כמו כן הוא חשוד בכך שפנה לשר האוצר דאז, יאיר לפיד, על מנת להאריך למילצ'ן את הפטור ממס הכנסה שממנו נהנה מילצ'ן כתושב חוזר. עוד נחשד נתניהו כי הנחה את מנכ"ל  משרד התקשורת בזמנו, שלמה פילבר, לסייע למילצ'ן בעסקת המיזוג בין רשת לקשת. פילבר משמש כיום כעד מדינה נגד נתניהו בתיק.

לפי המצוין בנוסח התביעה, מילצ'ן שלח לבני משפחת נתניהו דרך קבע שמפניות וסיגרים יקרים, בשווי מצטבר של אלפי שקלים בכל פעם, במשך שנים רבות. מילצ'ן גם העניק תכשיטים יקרים עבור רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. על-פי המשטרה, שווי המתנות שקיבל נתניהו בין השנים 2006 ל-2017 מוערך ב-750 אלף שקל. בנוסף, נטען כי איש העסקים האוסטרלי, ג'יימס פאקר, העניק לנתניהו אף הוא הטבות דומות בהיקף של 250 אלף שקל.

עד כה צוות ההגנה הציג שתי טענות עיקריות בתיק 4000. האחת היא שההתערבות בסיקור ב"וואלה", ככל שהייתה, אינה מהווה עבירה פלילית, ואת זאת גיבו בחוות דעת של מומחים במשפט בינלאומי. הטענה הנוספת היא שנתניהו עצמו לא היה מעורב בשיחות עם אתר "וואלה" - אלו שעמדו בקשר עם בעלי האתר שאול אלוביץ' לגבי הדרישות לסיקורים הם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, בנו יאיר ויועץ התקשורת של נתניהו לשעבר ניר חפץ, אשר גם הוא הפך לעד מדינה נגדו

 

 

 

.