מנדלבליט מסכל את המינוי של שר המשפטים

היועץ המשפטי לממשלה כתב מכתב לשר המשפטים ובו קבע כי "יש מניעה משפטית באישורו" של מינוי פרקליטת המדינה הנכנסת, אורלי בן ארי, מאחר שאיננה מהדרג הבכיר בפרקליטות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/19 14:59 יט בכסלו התשפ

מנדלבליט מסכל את המינוי של שר המשפטים
אוחנה, מנדלבליט ושי ניצן, צילום: Flash90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שיגר מכתב חריף לשר המשפטים אמיר אוחנה, בעקבות מינויה של אורלי בן-ארי לממלאת מקום פרקליט המדינה - בניגוד לדעתו של מנדלבליט: "מינוי זה חורג ממתחם הסבירות ולפיכך קיימת מניעה משפטית לאשרו", כתב היועמ"ש.


להורדת הקובץ

במקביל גם נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, התנגד למינויה של עו"ד בן ארי: "מינויה עלול לערער את תפקודה התקין של הפרקליטות", מכיוון שהיא "אינה נמנית על הדרג הבכיר בהיררכיה הארגונית". במכתב שהעביר לשר כתב הרשקוביץ כי בן-ארי גינזברג אמנם עומדת בתנאי הסף למשרה, אך עמדתו היא כי "יש להטיל את התפקיד על עובד המדינה בדרג הבכיר ביותר בפרקליטות המוסכם על היועץ המשפטי לממשלה - בשל מאפייניה הייחודיים של המשרה ומשיקולי טובת המערכת". 

השר אוחנה ועו"ד אורלי בן ארי

השר אוחנה ועו"ד אורלי בן אריצילום: ללא

מוקדם יותר הבוקר (ג') החליט שר המשפטים אוחנה כי עו"ד אורלי בן - ארי גינזברג תחליף את שי ניצן ותשמש פרקליטת המדינה. אוחנה אמר כי  "אין לי ספק שאורלי תפעל לשימור כל הראוי לשמור, ותתרום לחיזוק אמון הציבור במערכת הכל-כך חשובה הזו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן