השר אוחנה: "ההתנהגות הכוחנית של היועמ"ש לא הועילו ללמברגר"

שר השפטים אוחנה, נאלץ להמשיך לחפש מינוי חדש לפרקליט המדינה. על למברגר אמר: "הוא מתאים, הוא ברשימה שלי ואני לא שולל את מועמדותו", אבל לא מוכן שהיועמ"ש, הפרקליטות ובג"צ יקבעו לו מה לעשות.

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/19 11:52 כד בכסלו התשפ

השר אוחנה: "ההתנהגות הכוחנית של היועמ"ש לא הועילו ללמברגר"
שר המשפטים אמיר אוחנה, צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

"מי שמחליט מי הוא האיש המתאים לתפקיד זה אני" קובע שר המשפטים אמיר אוחנה בראיון לכאן ב' הבוקר.  "למברגר מתאים, הוא ברשימה שלי ואני לא שולל את מועמדותו, רק אומר שההתנהגות הכוחנית הפסולה של גורמים מסוימים בפרקליטות וחוות הדעת של היועמ"ש, שבעיני היא חסרת סבירות באופן קיצוני, לא הועילו לסיכוייו" הוסיף השר.

אוחנה חזר בראיון על דבריו, לפיהם, הופעלו לחצים על בן ארי-גרינברג להסיר את מועמדותה: "הייתי מוכן להיאבק על המינוי הזה כי הוא נכון וצודק. היו לחצים מסוגים שונים, על חלקם אני יודע". זאת נאמר בהמשך למה שאמר גם אתמול ב"פגוש את העיתונות": "ההחלטה של בן-ארי גינזברג היא בוודאי מצערת ומאכזבת, אבל אני אמשיך לפעול בהתאם לחוק על מנת לחזק את אמון הציבור בפרקליטות". וממשיך לצאת נגד בג"ץ "אני חולק על החלטת הביניים של בג"ץ שהסתמכה על מצג שווא שהוצג על ידי התנועה לאיכות השלטון".

פרשת מינוי פרקליט המדינה כאמור ממשיכה לסעור עקב פרישתה של בן ארי-גינזברג מהתמודדות על התפקיד, ואף כתבה על כך "הניסיון להפוך את הבחירה בי לעניין פוליטי ולהציגו כחלק ממהלך שנועד לפגוע בשלטון החוק, או בעצמאות שיקול הדעת של הפרקליטות – הוא מצער וסותר את התנהלותי וערכיי מאז או מתמיד". "אינני מוכנה שעל גבי תיגרם למערכת המשפט פגיעה נוספת, כל עוד בכוחי למנעה" סיכמה.