אוחנה נגד מנדלבליט: "ההתייעצות הזאת לא אומרת שהוא הפוסק"

בראיון לתוכנית "קלמן וסג"ל" בכאן 11, הסביר שר המשפטים למה בחר בבן-ארי להיות הפרקליטה הזמנית, זאת בניגוד להמלצתו של היועמ"ש. "אני יכול לקבל ויכול גם לא לקבל. אורלי בן ארי שהיא מכל המועמדים הכי מתאימה בעיניי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/19 18:56 יט בכסלו התשפ

אוחנה נגד מנדלבליט: "ההתייעצות הזאת לא אומרת שהוא הפוסק"
אמיר אוחנה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

סערת מינוי ממלאת מקום פרקליט המדינה עוד לא דועכת, אחרי שמינה את אורלי בן-ארי זאת בניגוד להמלצתו של אביחי מנדלבליט למיניו של שלמה למברגר כפרקליט המדינה. שר המשפטים אמיר אוחנה התראיין לתוכנית "קלמן וסג"ל" בכאן 11 ושם הסביר את החלטתו בבחירתה של בן-ארי, וכן ענה על הטענות נגדו שעשה זאת בצורה שאינה ראויה ולא כהמלצת היועמ"ש.

הפרקליטות טענה כנגד אוחנה, שבחירת המינוי של בן-ארי היא הקפצת מדרגה גדולה בשבילה, וכי יש מעומדים קודמים שזכאים לכך. אוחנה טען שהטענה מופרכת כי גם בפרקליטות מרכז נעשתה הקפצה:" למה קודמה רחל אבישר, שקפצה חמש דרגות, לפרקליטת מחוז מרכז? מה שמותר ליופיטר מותר גם לשור. לא יכול להיות שלהם יהיה מותר להקפיץ חמש דרגות למעלה, אבל באים אלי בטענות שהקפצתי את בן ארי שתיים".

הוסיף אוחנה והבהיר, כי אין הוא מחויב על פי חוק להקים ועדת איתור היות שמדובר בממשלת מעבר. כמו כן מדובר אך ורק בהיוועצות, ואין הכוונה היא בפסיקה. כך ששר המשפטים המכהן אינו חייב לקבל את עצת היועמ"ש והנציב: "פתחתי את החוק וראיתי כי בסמכותו של השר בהתייעצות עם נציב שירות המדינה – כלומר אני לא חייב את הסכמתו – והתייעצתי איתו וגם עם מנדלבליט. ההתייעצות הזאת לא אומרת שהוא הפוסק. אני יכול לקבל ויכול גם לא לקבל".

על ההמלצה על למברגר אמר: "מכל המעומדים המוכשרים לתפקיד רק למברגר ראוי? כל אחד מהמועמדים היה עם ותק מאוד רחב, בין 25 עד 30 שנה בפרקליטות, בן ארי היא בעיניי האדם הנכון עם ניסיון של 28 שנים בפרקליטות".

על הרשקוביץ אמר: "אני מתפלא על נציב שירות המדינה, בן ארי עומדת בכל הקריטריונים. לא ליועץ המשפטי ולא לנציב יש אף טיעון משכנע מבכינת החוק – שהם דואגים לטרוח ולהזכיר".