עו"ד בן ארי גינזברג וויתרה על מינויה לפרקליטת המדינה

המשנה לפרקליטת מחוז מרכז הודיעה כי היא מוותרת על המינוי שקיבלה משר המשפטים, אמיר אוחנה. "האווירה שנוצרה מאיימת לפגוע באמון הציבור בפרקליטות" מסרה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 21/12/19 18:23 כג בכסלו התשפ

עו"ד בן ארי גינזברג וויתרה על מינויה לפרקליטת המדינה
אמיר אוחנה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

עו"ד אורלי בן - ארי גינזברג הודיעה אמש (שישי) לשר המשפטים אמיר אוחנה כי היא מוותרת על מינויה לתפקיד ממלאת המקום של פרקליט המדינה. בן ארי גינזברג היתה אמורה להחליף בתפקיד את שי ניצן אך כעת היא מוותרת על המינוי.

בן ארי מסרה "בימים האחרונים, אחרי כשלושה עשורים של עבודה מקצועית ומסורה בפרקליטות אשר יקרה לי כל כך, ושבה אני מאמינה, מתנה 'מחול שדים במערכת המשפט', שבעל כורחי אני חלק ממנו. נבחרתי על-ידי שר המשפטים לתפקיד - ואני סמוכה ובטוחה ביכולתי ובכישוריי למלא תפקיד זה בהצלחה. הניסיון להפוך את הבחירה בי לעניין פוליטי ולהציגו כחלק ממהלך שנועד לפגוע בשלטון החוק, או בעצמאות שיקול הדעת של הפרקליטות - הוא מצער וסותר את התנהלותי וערכיי מאז ומתמיד", הוסיפה בן ארי.

"האווירה שנוצרה מאיימת לפגוע באמון הציבור בפרקליטות - ולשחוק אותו עוד יותר", הוסיפה המשנה לפרקליטת מחוז מרכז. "אינני מוכנה שעל גבי תיגרם למערכת המשפטית פגיעה נוספת, כל עוד בכוחי למנעה. למרות הזכות הכרוכה בחובה להוביל את הפרקליטות בתקופה רגישה זו, אני רואה לנכון להעדיף את טובת הציבור והאינטרס הציבורי, על פני שאיפותיי האישיות. אי לכך, אני חוזרת בי מהסכמתי לעמוד בראש הפרקליטות, היקרה לי כל כך. אמשיך, כפי שפעלתי עד כה, לתרום למערכת ככל יכולתי בכל תפקיד שיוטל עליי".

נזכיר, כי מינויה של בן ארי גינזברג לפרקליטת המדינה במקומו של ניצן הובילה למתיחות שיא בין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לבין שר המשפטים אמיר אוחנה, שהחליט על מינויה. כעת, בעקבות ויתורה של בן ארי גינזברג, המגעים בין מנדלבליט לאוחנה יתחדשו בניסיון לאתר ממלא מקום חדש, והנהלת הפרקליטות תתכנס מחר בלשכתו של היועמ"ש על-מנת לחלק את עבודתו של פרקליט המדינה עד שייבחר ממלא מקום חדש.