אלו המועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה

השר ארדן מבקש, בכפוף לחוות הדעת של היועץ המשפטי, למנות מפכ"ל קבוע למשטרה בזמן הקרוב, על אף ממשלת המעבר. על הפרק שלושה שמות, שלושתם ניצבים מכהנים במשטרה כיום

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 16/12/19 21:30 יח בכסלו התשפ

אלו המועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה
השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מי יהיה המפכ"ל הבא? מאז סיום כהונתו של רוני אלשיך, לפני כשנה, אין מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל, ולאחר שהוועדה למינוי בכירים הכשילה את מינויו של משה (צ'יקו) אדרי, מונה לתפקיד ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן. כהן מונה על ידי השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, במטרה למנות בהקדם מפכ"ל קבוע, אך מאז לא קמה ממשלה, והמשטרה מתנהלת תחת מפכ"ל זמני.

הבוקר (א') פנה ארדן ליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, כדי לבדוק האם יוכל למנות מפכ"ל קבוע, על אף ממשלת המעבר. ארדן כתב: "לאור שינוי הנסיבות המשמעותי והתמשכות תקופת הבחירות והיציאה למערכת בחירות נוספת שגם לאחריה אין ודאות שתקום ממשלה, אני מעוניין להביא בפני הממשלה לאישור מועמדים לכהונת קבע".

הערב דווח בחדשות 12 כי ארדן מעוניין למנות את אחד משלושה ניצבים לתפקיד המפכ"ל הבא, אם יאשר זאת היועץ המשפטי: מ"מ המפכ"ל, מוטי כהן, סגנו, אלון אסור, ומפקד מחוז ירושלים, דורון ידיד. על פי הדיווח ארדן יחליט בין השלושה על פי תכניות שיגישו לו, בשלושה נושאים שונים; האלימות במגזר הערבי, הטיפול באלימות נגד נשים והטיפול באכיפת המשמעת בתוך המשטרה.

ההערכה היא כי מנדלבליט יאפשר, מבחינה משפטית, למנות מפכ"ל חדש, וכן נציב חדש לשירות בתי הסוהר, והוא צפוי למסור את החלטתו בימים הקרובים. אם אכן כך יקרה, צפויות שורה של עתירות לבג"צ במטרה למנוע את המינויים בממשלת המעבר.