השר ארדן ליועמ"ש: בדוק את האפשרות למנות מפכ"ל בממשלת מעבר

השר לביטחון פנים ביקש ממנדלבליט לבדוק את האפשרות למנות מפכ"ל קבוע ונציב שב״ס קבועים, למרות שישנה ממשלת מעבר ותקופת בחירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/12/19 10:55 יח בכסלו התשפ

השר ארדן ליועמ"ש: בדוק את האפשרות למנות מפכ"ל בממשלת מעבר
השר אדן ומ"מ מפכ"ל המשטרה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

השר לביטחון פנים,גלעד ארדן, שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בו הוא מבקש ממנו לבדוק את האפשרות למנות מפכ"ל למשטרה ונציב שב"ס קבועים בזמן ממשלת מעבר. 

 

השר ארדן הסביר את בקשתו: ״בעבר החלטתי שלא להביא בפני הממשלה מועמדים לתפקידים אלה לאור פיזור הכנסת והציפיה כי בעקבות הבחירות תכונן ממשלה חדשה. אולם לאור שינוי הנסיבות המשמעותי והתמשכות תקופת הבחירות והיציאה למערכת בחירות נוספת שגם לאחריה אין ודאות שתקום ממשלה, אני מעוניין להביא בפני הממשלה לאישור מועמדים לכהונת קבע.״

צילום: ללא

נזכיר כי לפני למעלה משנה הוועדה למינוי בכירים הכשילה את המינוי של ניצב בדימוס משה אדרי למפכ"ל, בעקבות זאת הוחלט למנות את ניצב מוטי כהן לממלא מקום המפכ"ל. בעקבות המשבר הפוליטי משטרת ישראל עובדת ללא מפכ"ל קבוע והשב"ס ללא נציב קבוע. 

ההערכה היא שהמערכת המשפטית תאשר את המינויים שיציג ארדן למרות שהם נעשים בממשלת מעבר. בשיחות שנערכו בין ארדן לבין הייעוץ המשפטי כבר לפני כמה חודשים, לא אסר היועץ המשפטי באופן גורף למנות מפכ"ל. סוכם שניתן יהיה למנות מועמד ובלבד שיתקיימו כמה תנאים - המפכ"ל המיועד יגיע מתוך המשטרה ולא כמינוי חיצוני, יעבור את ועדת גולדברג לאישור מינויים בכירים ויהיה מינוי מקצועי מובהק.