דרישה ממשרד החינוך: להפסיק לתמוך במכינת עלי. הרב פרץ: "לא יקרה"

עו"ד יאיר נהוראי פנה למשרד החינוך בדרישה להפסיק את המימון למכינה בעלי, בשל "הפיכתה לפלטפורמה פוליטית מובהקת". שר החינוך הרב פרץ אומר בתגובה: "עצם הדרישה מבישה ומלבה שנאת חינם"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/12/19 17:54 יב בכסלו התשפ

דרישה ממשרד החינוך: להפסיק לתמוך במכינת עלי. הרב פרץ: "לא יקרה"
הרב רפי פרץ, צילום: ללא

האם התקצוב שמעביר משרד החינוך למכינה הקדם צבאית בעלי מנוגד לחוק? על פי עו"ד יאיר נהוראי, מנהל המחלקה המשפטית של "רבנים למען זכויות אדם", ומי שעמד בעבר בראש המחלקה המשפטית של 'הפורום החילוני', ומנהל מאבקים רבים נגד המכינות הקדם צבאיות וישיבות ההסדר, פנה היום (ג') למשרד החינוך, בדרישה להפסיק את המימון למכינה.

נהוראי הסביר בבלוג שלו ב'הארץ', כי "ממחקר ארוך שבוצע על ידי בנושא, עולה לכאורה כי מכינת עלי אינה עומדת בכללים הנדרשים והמצופים ממנה, כפי שנקבעו בקריטריונים להכרה במכינות הקדם צבאיות. זאת להבנתי נוכח התבטאויות ומהלכים שנעשים בין כתלי המכינה, ותוכן שיעורים שמועברים על ידי מוריה ורבניה והפיכתה לפלטפורמה פוליטית מובהקת".

על פי עו"ד נהוראי, "המשנה המשיחית שמוצגת בעלי, שנה אחר שנה, בפני מאות תלמידים, נוגדת את ערכי מדינת ישראל וצה"ל, ומועברת באופן אשר יש בו כדי לחתור תחת חובת החינוך לנאמנות לישראל כמדינה יהודית ציונית ודמוקרטית, כמשמעה במגילת העצמאות ובחוקי היסוד". 

ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן. מיוזמי המכתב

ראש מכינת עלי, הרב אלי סדןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הוא מוסיף כי "מכינת עלי ממומנת בעשרה מיליון שקל בשנה על ידי הרשויות, לרבות משרד החינוך ומשרד הביטחון, אך לכאורה מעודדת תפישת עולם שיטתית ועקבית היוצאת נגד שלטון החוק במובנו המהותי". ואף מגדיל לטעון: "אי אפשר להתחמק מההבנה שמכינת עלי ומוריה, רבניה ונושאי המשרה בה, שמו להם למטרה לחסל את אופייה של ישראל כמדינה דמוקרטית, ולבטל את ערכיה כמדינה דמוקרטית".

יש לציין כי נהוראי מרבה לכתוב נגד המכינות ונגד עלי בפרט, ובימים אלו מתנהלות נגדו שתי תביעות דיבה בסך 1.7 מיליון ש"ח, שהוגשו על ידי המכינה ועל ידי הרב אלי סדן.

בתגובה לדרישה כתב שר החינוך הרב רפי פרץ בטוויטר: "לא יקרה. לא במשמרת שלי ולא של אף שר חינוך אחר. מדינת ישראל העניקה לרב אלי סדן את פרס ישראל על תרומתו לחברה ולמדינה. אלפי בוגריה תורמים תרומה משמעותית בצה"ל ובכל תחום במדינה, ואין מי שנאמן יותר למדינה יותר מהם. עצם הדרישה מבישה ומלבה שנאת חינם".