עולים להתקפה: במכינת עלי הגישו תביעת דיבה נגד עו"ד יאיר נהוראי

מכינת עלי הגישה תביעה כנגד עו"ד יאיר נהוראי בגין הוצאת דיבה. עו"ד נהוראי בתגובה: "הגיע הזמן שהרב אלי סדן ורבנים נוספים מהישיבה יעמדו מעל דוכן העדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/19 10:24 יא בתמוז התשעט

עולים להתקפה: במכינת עלי הגישו תביעת דיבה נגד עו"ד יאיר נהוראי
הרב אלי סדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הבוקר, (א'), מוגשת תביעת דיבה ע"ס 700,00 ₪ ע"י מכינת 'בני דוד' עלי והרב אלי סדן, כנגד עורך הדין יאיר נהוראי שעל פי כתב התביעה "פעל להכפיש ולנסות לבזות באופן זדוני את שמה הטוב של המכינה בעודו יודע שאין שמץ של אמת בפרסומיו". עו"ד נהוראי קרא לסגור את המכינה שאותה כינה "סכנה לדמוקרטיה ולערכיה של מדינת ישראל וסמל הקיצוניות והמשיחות". 

לדברי הנהלת המכינה, התביעה מוגשת כנגד גורמים בעלי אינטרס מובהק שאינם בוחלים באמצעים; מסלפים את האמת ובזדון, לוקחים חצאי אמיתות וכל זה כדי להציג מצג שווא בו המכינה שונאת נשים, מגזרים וקהלים נוספים על מנת לנגח בערכי המכינה ובערכי הציונות הדתית כולה. 

תביעת הדיבה מוגשת ע"י עו"ד מיכאל דבורין, לפיו "התביעה עוסקת בהכפשות והשמצות מהזן הנחות ביותר תוך מטרה ברורה ומובהקת - שלילת תקצוב וסגירת שערי המוסד הנפלא שגידל אלפי בוגרים בניהם קצינים, אנשי חינוך ומדע, רופאים, כלכלנים, מנהלים, ואנשי עסקים התורמים לחברה הישראלית כולה מתוך אידיאליסטיות ואמונה." 

במסגרת התביעה מובאות הוכחות מובהקות, ביניהן: פרסום פוסט שקרי בפייסבוק שזכה לתהודה רבה לפיו הרב אלי סדן, ממייסדי המכינה וזוכה פרס ישראל, קרא לנשים שלא להתמודד לכנסת וכי יש לחנך אותן להיות תלויות בבעליהן. בפוסט שנהוראי העלה נכתב בין היתר כי "סדן הכשיר את כהנא". 

-פרסום נוסף לפיו צוטט הרב אלי סדן כמפציר בתלמידיו לשרת בצבא במטרה לקיים הפיכה צבאית בחברה הישראלית, ומלמד את תלמידיו כי אנשי שמאל הם "בוגדים, זונות זוועת עולם ומלאי שנאי עצמית".

עו"ד יאיר נהוראי בתגובה: בניגוד למה שנהוג בכללי האתיקה לא קיבלתי את התביעה.  אני עומד מאחרי כל פוסט שפרסמתי. לקחתי כל שיעור, הוצאתי את הדברים החשובים והפנתי את הקהל לשיעור המלא. הדברים מדויקים. למכינת עלי קל לתבוע אותו במקום את ערוצי התקשורת הגדולים. 

עוד הוסיף עו"ד נהוראי: "אני חושב שהגיע הזמן שהרב אלי סדן ורבנים נוספים מהישיבה יעמדו מעל דוכן העדים, ויסבירו לעם ישראל למה הם התכוונו בדברים שלהם".