המאבק במכינה בעלי נמשך: "תפיסת עולם משיחית"

יאיר נהוראי ממשיך לפרסם ב'הארץ' הקלטות משיעורי המכינה בעלי, והפעם - שיעור בו אומר הרב אלי סדן כי העובדה שחלקים בעם ישראל לא מקיימים תורה ומצוות "זה ממש סכין בגב האומה". מה שמכנים ב'הארץ': "תפיסת עולם משיחית במטרה להפוך את ישראל לדתית"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/08/19 09:39 יט באב התשעט

המאבק במכינה בעלי נמשך: "תפיסת עולם משיחית"
הרב אלי סדן, ראש המכינה בעלי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

המאבק של עו"ד יאיר נהוראי, לשעבר יו"ר הפורום החילוני וכיום המנהל המשפטי של ארגון "רבנים למען זכויות אדם", באמצעות עיתון 'הארץ', במכינה בעלי וברבניה נמשכת.
כזכור, במכינה כבר הגישו תביעת דיבה נגד נהוראי על פעילותו נגדם, ואמש (ב') הוא מפרסם קטע משיעורו של ראש המכינה, הרב אלי סדן, בו הוא מדבר על החילוניות בעם ישראל, ועל הדרכים להתמודד עמה.


(הקטעים משיעורו של הרב אלי סדן, שהובאו בכתבה ב'הארץ')

בציטוט אותו מביא נהוראי אומר הרב סדן בשיעור: "עד כמה באמת זה כואב לנו שחלקים כל כך גדולים בעם ישראל לא מאמינים ולא מקיימים תורה ומצוות? עד כמה אנחנו מרגישים ומבינים שזה ממש סכין בגב האומה? ושאנחנו שוברים את הראש מה אנחנו יכולים לעשות.
האם לפחות אנחנו מתפללים עליהם? כשאנחנו אומרים 'הֲשִׁיבֵנוּ אָבִינוּ לְתוֹרָתֶךָ. וְקָרְבֵנוּ מַלְכֵּנוּ לַעֲבוֹדָתֶךָ. וְהַחֲזִירֵנוּ בִּתְשׁוּבָה שְׁלֵמָה לְפָנֶיך'ָ (ברכת התשובה) ואנחנו אומרים את זה בלשון רבים, למי אנחנו מתכוונים? הרבים זה החבר'ה בבית המדרש? או כל עם ישראל. 
עד כמה מטרידה אותנו העובדה שחלקים כל כך גדולים מעם ישראל התרחקו מתורה ומצוות? אנחנו כמה אנחנו שואלים את עצמנו... עד כמה אנחנו יכולים בחיינו להיות מסייעים את זה?" 

נהוראי מביא קטע נוסף מהשיעור, בו מספר הרב סדן על בחור ששיקם בית כנסת באזור המרכז, וכיום מתפללים בו אלפי אנשים, אחרי שהבין כי חייבים לקרב את עם ישראל ליהדות. הרב סדן אומר כי "אני שואל את עצמי: אולי אנחנו כולנו לא מספיק מבינים שזה אחריות שלנו?... הוא בטח טיפוס הבחור הזה, אני לא פגשתי אותו, אני מבין שהוא יודע לעשות מעשים שאני לא הייתי יודע לעשות אותם, אני ודאי חושב שלא כל אחד יכול לעשות כל דבר, אני רק שואל את עצמי דבר אחד: האם אנחנו יוצאים מספיק ידי חובתינו?"

הפוסט של

הפוסט של 'הארץ' נגד הרב אלי סדן. ממשיכים במאבקצילום: צילום מסך

לאחר שהביא את הציטוטים מהשיעור טוען יאיר נהוראי כי הרב סדן קובע "שלא באופן מפורש שהחילונים הם סכין בגב האומה", וכי הדברים תואמים את מה שהוא מכנה "תפיסת העולם המשיחית, הרואה בחילונות סכנה". יש לציין כי נהוראי ממליץ לקוראיו לשמוע את השיעור כולו, אך הסרטון המצורף לכתבה מביא את הקטעים המצוטטים בלבד, והכתבה אינה כוללת גישה לשיעור המקורי של הרב סדן.

במכינה בעלי אמרו בתגובה: "עו"ד יאיר נהוראי ממשיך במסע השקרים, הפילוג וההסתה שלו כנגד המגזר הדתי וכנגד מכינת עלי שהצמיחה, בהצלחה רבה, אלפי קצינים ומנהיגים איכותיים לחברה הישראלית.
אנחנו מבינים את מצוקתו של עו"ד נהוראי, שנתפס מסלף עובדות ומציג חצאי אמיתות בחוסר תום לב וכעת נתבע בבית המשפט על דיבה בסכום של מאות אלפי שקלים. 
לא נשפוט אדם בצערו ונוכיח את עמדתנו ואת האמת הברורה לכל בבית המשפט".