לראשונה: מכללה דתית תתצטרף לות"ת

מכללת הרצוג היא המכללה הדתית הראשונה הנכנסת לרשימת המוסדות האקדמיים המתוקצבים על ידי הוועדה לתכנון תקציבי של המועצה להשכלה גבוהה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 08/12/19 15:19 י בכסלו התשפ

לראשונה: מכללה דתית תתצטרף לות"ת
טקס הכניסה לות"ת, צילום: דוברות משרד החינוך

היום נערך טקס רשמי בו הוכרז על כניסת מכללת הרצוג לרשימת המוסדות המתוקצבים ע"י הות"ת (ועדת התקצוב של ההשכלה הגבוהה). הטקס נערך במעמד שר החינוך הרב רפי פרץ ונשאו דברים מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, יו"ר המל"ג והות"ת ד"ר יפה זילברשץ ונשיא המכללה פרופ' יהודה ברנדס.

בכך, מצטרפת המכללה לארבע מכללות נוספים שנכנסו זה מכבר לאחריות הות"ת, בהן סמינר הקיבוצים, בית ברל ואחווה. הכניסה לות"ת תאפשר למכללה להשביח את תכנית הלימודים הקיימת במוסד, תגדיל את תקציב המכללה לטובת איכות הלימודים במקום ותשים את המוסד בשורה אחת עם שאר המוסדות בהיבט האקדמי והמקצועי.

הרב פרץ אמר בטקס: ״חיזוק מעמד המורה היא אחת המטרות שהצבנו במשרד החינוך ובמל״ג. העברת מכללת הרצוג לתקצוב הות״ת היא חלק ממהלך כולל של העצמת המורה בישראל על ידי העברת המכללות לידי המל"ג. למכללות הרצוג-ליפשיץ יש חלק נכבד מאוד בגידול ובפיתוח של המורים והמורות בחינוך הדתי ואני שמח שהצלחנו להעלות את המכללה מדרגה לתקצוב ראוי ע"י המל"ג.״

שמואל אבואב מנכ"ל המשרד הוסיף ואמר: "מעבר מכללת הרצוג לתקצוב הות"ת מהווה צעד נוסף בהשבחת איכות המורים שמהווים את עמוד השדרה והעשייה החינוכית במוסדות החינוך. ההשקעה באיכות ההוראה חיונית וקריטית בעיצוב פני מערכת החינוך, ועל כן נמשיך לפעול ולקדם יעד חשוב זה"

נשיא המכללה פרופ' יהודה ברנדס בירך בסיום: "המעבר לתקצוב ות"ת יש בו הכרה בהישגי המכללה בשנים האחרונות ובמעמדה, ומבחינה זו אנו חותמים פרק נכבד של עשיה ועליית מדרגה. אנו תקווה שנשכיל להיות ראויים לאמון שניתן בנו ונדע לנצל את האופקים החדשים שנפתחו לפנינו, לתרום לשיפור מערכת החינוך וקידום המורים ומעמדם בארץ ובתפוצות".

במכללת הרצוג לומדים כיום כ- 3,500 סטודנטים במספר מסלולי התמחות שונים ומוכשרים ע"י המוסד להיות אנשי מקצוע והוראה בישראל.