מתניהו אנגלמן מונה למנכ"ל המל"ג

מי ששימש כמנכ"ל הטכניון בארבע השנים האחרונות, מונה לתפקיד על ידי שר החינוך בנט. "ניסיונו מרשים ומגוון ומתפרש על מגוון סוגי מוסדות להשכלה גבוהה", נכתב בנימוקי הוועדה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/18 14:29 ט בשבט התשעח

מתניהו אנגלמן מונה למנכ"ל המל"ג
צילום: מרק ישראל פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום (ה') על מינויו של מתניהו אנגלמן למנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה ומנכ"ל הוועדה לתכנון ותקצוב. אנגלמן שימש בארבע השנים האחרונות כמנכ"ל ומשנה לנשיא הטכניון, והוא יחליף בתפקיד את גדי פרנק, שעבר להיות מנכ"ל אוניברסיטת תל אביב.

השר בנט ויו"ר ות"ת פרופ' יפה זילברשץ איחלו בהצלחה לאנגלמן, ואמרו כי הוא האיש המתאים להוביל את מערכת ההשכלה הגבוהה באתגרים הרבים הנציבים בפניה. "בתפקידו כמנכ"ל והמשנה לנשיא הטכניון מתניהו הוכיח איכויות ומקצועיות רבה ואנו בטוחים כי הוא ידע להצעיד את מל"ג וות"ת לפסגות חדשות".

בנימוקי ועדת האיתור נכתב כי: "ניסיונו מרשים ומגוון ומתפרש על מגוון סוגי מוסדות להשכלה גבוהה. היכרותו ובקיאותו בתחום ההשכלה הגבוהה מובהקות.

"כמו כן, ניסיונו הניהולי המרכזי בשנים האחרונות בתפקידו כמנכ"ל מוסד להשכלה גבוהה מוביל בישראל, לצד ניסיונו גם בניהול מכללה, הופכים אותו לבעל ידע עמוק והבנה נרחבת של צרכי ההשכלה הגבוהה על כל קשת גווניה המורכבים. כל אלה יאפשרו לו למלא בהצלחה יתרה את תפקיד מנכ"ל מל"ג/ות"ת, אליו הוא יביא את ניסיונו הרב והיכרותו העמוקה את המערכת".

אנגלמן הוא בעל תואר ראשון (בהצטיינות) בכלכלה וחשבונאות ותואר שני (בהצטיינות) במינהל עסקים - שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים. משנת 2010 כיהן מתניהו אנגלמן כמשנה למנכ"ל הטכניון, עד שמונה לתפקיד המנכ"ל בתחילת 2014. קודם לכן היה מנכ"ל מ.מ. שהם, סמנכ"ל המכללה האקדמית להנדסה בירושלים ומנהל סניף ירושלים במשרד רואי החשבון "פאהן, קנה ושות".