נתניהו מגנה את טענות מוטי קידר: "דברי הבל"

ראש הממשלה מגנה את דבריו של המזרחן, שבהפגנת התמיכה בנתניהו טען כי לא יגאל עמיר רצח את יצחק רבין, ואומר כי אלו "דברי הבל". השר גלנט: "מגנה את הניסיונות להכחיש עובדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/19 11:54 א בחשון התשפ

נתניהו מגנה את טענות מוטי קידר: "דברי הבל"
נתניהו , צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר אמירתו של ד"ר מוטי קידר, שאמר בהפגנת התמיכה בנתניהו אמש כי לא יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, אלא "פוליטיקאי מרכזי" באותו זמן, ראש הממשלה נתניהו מגנה את הדברים.

בהודעה שהוציאה לשכת ראש הממשלה נאמר כי "רה"מ נתניהו מגנה את דברי ההבל ביחס ליגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין ז״ל".

https://twitter.com/HacohenYossef/status/1189297236171198465

גם שר הקליטה, יואב גלנט (הליכוד) הצטרף לדברים וכתב כי "ראש הממשלה יצחק רבין ז״ל, הרמטכ״ל עטור התהילה של מלחמת ששת הימים, נרצח ע״י יגאל עמיר. מגנה בכל תוקף את הנסיונות להכחיש את העובדות ולפתח תיאוריות קונספירציה משונות - חמור במיוחד הדבר כאשר האמירות מגיעות מאלו האמורים לחנך תלמידים במוסדות חינוך מוכרים בישראל".

ח"כ ניר ברקת (הליכוד): "יגאל עמיר הוא רוצח שפל שירה שלושה כדורים בגבה ובליבה של מדינת ישראל. כל אמירה אחרת מוזילה את הרצח המתועב של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל".

ח"כ מיכל שיר (הליכוד): "יש נושאים בציבוריות הישראלית שאין, ולא תהיה עליהם לעולם מחלוקת. רצח רבין הוא אחד מהם. פצע פתוח וכואב בהיסטוריה של מדינת ישראל.
יש רגעים בהם חייבים לשים גבול ואחד הרגעים האלה הוא עכשיו. אני מגנה בשאט נפש את דבריו של פרופסור מרדכי קידר. לא זו דרכו של הימין. לא זו דרכה של תנועת הליכוד".

בשמאל מאשימים את נתניהו

גם בשמאל מיהרו לגנות את הדברים, והפנו אצבע מאשימה אל ראש הממשלה נתניהו. יו"ר מפלגת העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, אמר הבוקר כי "נתניהו ותומכיו שוב עולים למרפסת בכיכר ציון. הפה הוא פיו של קידר, אולי גם הטקסט, האווירה היא אווירת נתניהו. לקח הרצח לא נלמד וההסתה נמשכת".

פרץ הוסיף כי "לא ניתן יד לשכתוב ההיסטוריה על ידי מחנה שלם, אותו המחנה שההסתה שהוביל הביאה לרצח. מפלגת העבודה בראשותי תמשיך להלחם על דרכו של רבין, נמשיך להביא תקוה לעם בשני הדגלים: דגל השלום לצד דגל הצדק החברתי".

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי), כתבה כי "מפתיע שהרוצח בעצמו עוד לא הוזמן לשלוח נאום מהכלא כדי לגבות את טענת נתניהו על רדיפת מערכת האכיפה את "הימין". אין מוסר או קו אדום. איזה אמון אפשר לבנות עם ביבי? המשימה הכי חשובה היא להרחיק את האיש המסוכן הזה מכל מוקדי הכח

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן