מוטי קידר בהפגנה: לא יגאל עמיר רצח את רבין

המזרחן טען בנאומו בהפגנת התמיכה בראש הממשלה נתניהו, כי מי שרצח את ראש הממשלה המנוח הוא לא יגאל עמיר, שהורשע ומרצה מאסר עולם בשל כך, אלא "פוליטיקאי מוביל", שהיה מעוניין לסלק את רבין מדרכו

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/19 11:26 א בחשון התשפ

מוטי קידר בהפגנה: לא יגאל עמיר רצח את רבין
נתניהו בעצרת לזכר רבין, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

חצה גבול? המזרחן הנחשב ד"ר מוטי קידר, מרצה במחלקה למזרח תיכון באוניברסיטת בר אילן, נאם אמש בעצרת התמיכה בראש הממשלה נתניהו שהתקיימה בכיכר גורן בפתח תקווה. קידר אמר בנאומו כי לא יגאל עמיר הוא שרצח את ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, אלא "פוליטיקאי מוביל", לדבריו, שרצה למנוע מרבין לצאת מהסכמי אוסלו. 

https://twitter.com/HacohenYossef/status/1189297236171198465

"לפני 24 שנים קרה הרצח של יצחק רבין ראש הממשלה ז"ל", אמר קידר בנאום, "והניסיון להסתיר את מה שקרה אז נמשך עד היום הזה. האשמת הימין ממשיכה עד היום הזה. ואיך אני יודע שזו השתקה? 25 שנה הייתי בחיל המודיעין. ראיתי עשרות אלפי מסמכים שכתוב עליהם 'סודי ביותר'".

"למה 'סודי ביותר'? ביטחון מקורות, לא לשרוף מקורות. גם מסמכים לא חשובים - 'סודי ביותר'. גבירותיי ורבותיי - חלקים גדולים מחקירת רצח רבין נמצאים עד היום כמסמכים סודיים ביותר". קידר הציג מסמך ואמר כי "זה אחד מהם, שהגיע לידיי בדרך חוקית להפליא".

לדברי קידר, לא יגאל עמיר רצח את רבין: "האדם שרצח את רבין היה אדם שראשי התיבות של שמו הן י"ר, לא יצחק רבין". והוסיף כי: "מי שעמד מאחורי העניין הזה הוא כנראה פוליטיקאי מוביל, שרצה לחסל את רבין מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו".

בהמשך קרא לפתוח בחקירה מחודשת לגבי הרצח: "אני קורא מכאן להסיר את הכותרת השקרית 'סודי ביותר' מעל המסמכים שלא משתלבים עם התאוריה שהימין רצח את רבין. 24 שנים שהימין ואוניברסיטת בר אילן מוכפשים, בגלל מה שאולי לא יגאל עמיר עשה. הוא יושב בכלא בבידוד, למה בבידוד? כדי שלא יגיד את האמת לאף אחד.  גבירותיי ורבותיי, מכאן לחקירה האמתית על רצח רבין".