בית המשפט: מותר לשלול ליגאל עמיר ביקורים וטלפונים

רוצח ראש הממשלה עתר נגד ההחלטה לשלול ממנו שיחות טלפון והטבות נוספות, לאחר שיצר קשר עם גורמים חיצוניים וגורמי תקשורת להקמת מפלגה: "אין מניעה בשלילת טובות הנאה לצד ענישה משמעתית", כתב השופט

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/19 09:47 כד באלול התשעט

בית המשפט: מותר לשלול ליגאל עמיר ביקורים וטלפונים
יגאל עמיר, צילום: פלאש 90

בית המשפט לעניינים מנהליים דחה הבוקר (ג') את העתירה שהגיש רוצח ראש הממשלה רבין, יגאל עמיר, נגד שירות בתי הסוהר, לאחר שזה שלל ממנו שורת זכויות שהוא מקבל כמו שיחות טלפון, ביקורים, עיתונים וכד', לאחר שיצר קשר עם גורמים חיצוניים.

כזכור, ערב סגירת הרשימות בבחירות לכנסת ניסה עמיר להפעיל אנשים מבחוץ, בניסיון להקים מפלגה שתפעל למען שחרורו, ואף שוחח עם הראפר יואב אליאסי 'הצל', בניסיון לקדם את הנושא, שיחה שפורסמה בתכנית 'הצינור'. בעקבות זאת הוטלו על עמיר הגבלות שונות ונשללו ממנו זכויות, שבעקבותיהן פתח בשביתת רעב, ובעקבותיה נשלח לבידוד.

בפסק הדין מפורט כי השימוש בטלפון נועד "לסייע לאסיר לשמור על קשריו עם בני משפחתו", ושימוש בו לצרכים כמו תעמולה, התארגנות ופעילות פוליטית יכולים להוות עילה לשלילת זכות זו.  השופט הסביר כי תוכן השיחה שקיים עמיר היה פוליטי באופן מובהק, ועל כן "אין עילה להתערבות" בהחלטה לשלול ממנו את הטלפון.

השופט עידו דרויאן-גמליאל כתב בהחלטתו לדחות את עתירתו של רוצח ראש הממשלה: "אין מניעה בשלילת טובות הנאה לצד ענישה משמעתית, ובמקרה דנן אין כל טענה לעניין סמכות או פסלות בהליך. לפיכך אין עילה להתערב בשלילתן של טובות הנאה של ביקורים, קבלת עיתונים ומכשירי החשמל".