הנשיא ריבלין זימן את נתניהו וגנץ לפגישה הערב

לאחר סיום סבב ההמלצות, עם 55 ממליצים לנתניהו מול 54 לבני גנץ, זימן נשיא המדינה את בנימין נתניהו ואת בני גנץ לפגישה בלשכתו. נתניהו וגנץ אישרו את הגעתם

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/19 13:17 כג באלול התשעט

הנשיא ריבלין זימן את נתניהו וגנץ לפגישה הערב
ריבלין עם נתניהו וגנץ, בשבוע שעבר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מיד עם תום סבב ההתייעצויות להטלת המנדט על הרכבת הממשלה בבית הנשיא, בסיומו מוביל בנימין נתניהו עם 55 ממליצים לעומת 54 לבני גנץ, הודיע הנשיא ריבלין כי זימן את נתניהו וגנץ לפגישה בבית הנשיא הערב ב-20:00.

ראש הממשלה נתניהו אישר מיד את הגעתו לפגישה, ובהמשך אישר גם בני גנץ את הגעתו. גנץ עצמו ייפגש מוקדם יותר עם יו"ר ישראל ביתנו ליברמן.

ההחלטה על מי להטיל את הרכבת הממשלה היא כעת בידי הנשיא ריבלין, וההערכות הן כי יטיל את המשימה על נתניהו, מאחר שלו יש רוב ממליצים. בשני הצדדים העדיפו שהמנדט להרכבת הממשלה יוטל קודם כל על הצד שכנגד, כדי שיוכלו להאשים אותו בכישלון וכדי שבידיהם יימצאו אופציות נוספות. 

אמש היה נראה שהמשימה תוטל על בני גנץ, לאחר שהרשימה המשותפת הודיעה כי ההמלצה על בני גנץ תקפה לכל 13 חברי הסיעה, אך במהלך הלילה הודיעו חברי מפלגת בל"ד, שהתנגדו להמלצה על גנץ, כי הם לא חלק מההמלצה, ומספר הממליצים של גנץ ירד ל-54 בלבד.

חלוקת הממליצים

הממליצים על נתניהו: הליכוד (31), ש"ס (9), יהדות התורה (8), וימינה (7). סך הכל: 55

הממליצים על גנץ: כחול לבן (33), הרשימה המשותפת ללא בל"ד (10), העבודה-גשר (6), והמחנה הדמוקרטי (5). סך הכל: 54

לא המליצו על אף מועמד: ישראל ביתנו (8), בל"ד (3)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן